روش های پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب
نوشته شده توسط : رعنا

اگر احساس می کنید که دندان هایتان کامل روی هم قرار نمی گیرد و یا هنگام لبخند زدن دهانتان کج می شود و یا سایر مشکلات و ناهنجاری های مربوط به فک و دندان ها، لازم است که توسط یک متخصص ارتودنسی معاینه شوید. ارتودنسی علاوه بر اثرات درمانی خود همچون منظم کردن دندان ها، تاثیر مستقیمی در زیبایی صورت فرد نیز دارد. به طور مثال گاهی درمان ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند انجام می گیرد.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست شخصی است که پس از گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی، به مدت 3 الی 4 سال دوره تخصصی ارتودنسی را می گذراند و قادر به درمان تمامی ناهنجاری های دندانی و فک می شود. در واقع متخصص ارتودنسی می تواند سایر خدمات دندانپزشکی را ارائه دهد اما دندانپزشک عمومی نمی تواند خدمات ارتودنسی را ارائه دهد. در نتیجه برای درمان ارتودنسی دندان های خود حتما باید فقط به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید نه دندانپزشک عمومی.

انواع درمان ارتودنسی دندان

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و عملو روز دنیا، درمان ارتونسی نیز به مرور زمان شاهد پیشرفت هایی بوده است و همین باعث شده است که باتوجه به مشکلات و ناهنجاری های فرد، شرایط بیمار و هزینه ای که بیمار درصدد پرداخت است، انواع مختلفی از ارتودنسی به وجود بیایند. ارتودنسی دندان در حالت کگلی شامل 2 نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می شود. ارتودنسی ثابت انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • ارتودنسی با براکت فلزی
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی دیمون

همچنین ارتودنسی متحرک، ارتودنسی شفاف یا اینویزیلاین را شامل می شود.

روش پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب

همیشه بهترین راه برای پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب و باتجربه، پرس و جو و تحقیق از دوستان و آشنایانی است که به تازگی درمان ارتودنسی انجام داده اند؛ این افراد می توانند اطلاعاتی خوبی را در اختیار شما قرار دهند و شما را از تجریبات خوب و یا بد خود آگاه کنند.

روش بعدی جستجو کردن عباراتی مثل بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، بهترین متخصص ارتودنسی در سعادت آباد و ... در گوگل است.

مرحله بعدی این است که سوابق پزشکی و تحصیلات پزشکانی را که چه از طریق پرس و جو چه از طریق اینترنت پیدا کرده اید،  بررسی کنید.

مشاهده نمونه کارهای قبل و بعد از ارتودنسی دندان انجام شده توسط ارتودنتیست مد نظر خود در سایت های معتبر، اینستاگرام و ... از راه های مهم برای اطمینان پیدا کردن از انتخاب شما است.

در آخر می توانید با مراجعه حضوری به مطب متخصص ارتودنسی موردنظر خود، از سطح رضایت مراجعه کنندگان مطب و همینطور برخورد ایشان با بیماران آگاه شوید.





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: