ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی شاخه ای از دانش دندانپزشکی است که به منظور برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری فک و دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که شخصی به هر دلیلی با مشکلات ساختاری دندان و فک رو به رو باشد، نساز است تا به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کند تا مشکلش برطرف شود.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپرشکی است که بعد از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی، 3 الی 4 سال به صورت تخصصی درس میخواند تا بتواند در برطرف کردن یا اصلاح ناهماهنگی ها، ناهنجاری ها و عدم تراز بودن دندان ها و فک به مهارت کافی برسد و بتواند مشکلات دندان را از طریق ارتودنسی دندان برطرف کند.

متخصص ارتودنسی چگونه به شما کمک می کند؟

قبل از انجام هر کاری برای درمان، نیاز است تا متخصص ارتودنسی سوابق پزشکی شما را بررسی کند و در ادامه معاینات بالینی صورت می گیرد و در انتها به کمک قالب گیری و عکس برداری از دهان و دندان های شما، مسیر درمان شما کاملا مشخص خواهد شد. برای اینکه متخصص ارتودنسی بتواند بهترین تصمیم و درمان را برای بیمار در نظر بگیرد لازم است که معاینات طولانی مدت و مشاوره های زیادی انجام شود.

آیا حتما برای ارتودنسی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد؟

دندانپزشک عمومی بدون اینکه دوره‌ تخصصی ارتودنسی را گذرانده باشد توانایی، دانش و تجربه‌ لازم را برای درمان مراجعین ارتودنسی ندارد و لازم است تا برای کسب بیشترین بازدهی ار درمان، درمان های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست ارائه شوند.

ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی

از جمله ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب عبارتند از:

تخصص و مهارت بالا

یک متخصص ارتودنسی خوب، در وهله اول باید تخصص و مهارت کافی در زمینه مراقبت از دندان ها و درمان بی نظمی و ناهنجاری های دندانی داشته باشد. می توان گفت این ویژگی مهم ترین ویژگی یک متخصص ارتودنسی خوب است.

استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا

امروزه روش های متنوع و جدیدی برای اصلاح مشکلات و ناهنجاری دندان ها، فاصله بین دندانی و سایر مشکلات دندان وجود دارد. یک متخصص ارتودنسی خوب باید تسلط کافی به کلیه روش ها و متدهای روز دنیا داشته باشد تا با توجه به فاکتورهایی مثل سن بیمار، نوع و شدت ناهنجاری و .... بهترین روش درمان را انتخاب کند.

درخواست هزینه درمان متعارف

بهترین متخصصان ارتودنسی در شهرک غرب، سعادت آباد و سایر مناطق پایتخت، هزینه های متعارفی را از بیماران خود تقاضا می کنند. لازم است تا قبل از انتخاب متخصص ارتودنسی، از هزینه تقریبی درمان ارتودنسی خود اطلاع پیدا کنید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

رفتار درست و مناسب متخصص ارتودنسی با بیمار

ارتودنتیست باید برای بیمار خود به اندازه کافی زمان بگذارد و به تک تک سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهد. بسیاری از بیماران از مراجعه به پزشکانی که برای سوالات آنها وقت کافی نمی گذارند اجتناب می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: