آیا جراحی لاغری یک انتخاب مناسب است؟
نوشته شده توسط : رعنا

بهترین روش های لاغری به شما کمک خواهد کرد زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید. بیشتر افراد چاق به دنبال آسان ترین و در عین حال بهترین روش لاغری هستند.

شما می توانید برای داشتن روش لاغری درست از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.زیرا متخصص تغذیه با بررسی و ضعیت و شرایط جسمی شما با دانشی که در این زمینه دارد سعی می کند بهترین روش لاغری را دراختیار فرد قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل جراحی لاغری

یا جراحی های لاغری هم جز بهترین روش های لاغری هستند؟

طبق شعار همیشگی که پیشگیری بهتر از درمان است توصیه در لاغری داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش است که کمارین عارضه رو برای اشخاص داره.ولی بعضی افراد به دلیل مشغله کاری و همچنین افرادی هستند که نمیتونن رزیم غذایی خودشون رو حفظ کنن و بعد از مدتی دچار پرخوری میشن و دنبال راه کاری هستن که بتونن اول از شر چربی هاشون راحت بشن و بعد از اون سراغ تغذیه سالم میرن.این افراد میتونن از روش های لاغری مثل عمل لیپوماتیک یا پال و دستگاه های دیگه یا لاغری موضعی استفاده کنند ولی باید توجه کنند که قبل از هر چیز باید ابتدا bmi مناسبی داشته باشن که مرحله اول پذیرش به جراحی های لاغری همین هست و اگر جراحی رو انجام دادن نباید دوباره سبک زندگی غلط قبل رو پیش بگیرن.

BMI چیست و چطور محاسبه می شود؟

بی ام آی یا شاخص توده بدنی که در انگلیسی (Body Mass Index) خوانده می شود راهی برای آگاهی از میزان تقریبی توده چربی بدن به روشی آسان است. محاسبه شاخص توده بدنی به ما قدرت تشخیص اینکه آیا در محدوده وزنی سالمی برخوردا هستیم یا خیر را می دهد.

این شاخص از تقسیم وزن افراد (برحسب کیلوگرم) بر مجذور قد (قد ضربدر قد بر حسب متر) به دست می آید. شما می  توانید با مراجعه به صفحه محاسبه  bmiبا وارد کردن قد و وزن و جنسیت خود به راحتی و به صورت آنلاین شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید.

به طور کل هرچقدر این شاخص بالاتر باشد نشان دهنده این است که  میزان چربی بدن بیشتر است و ریسک ابتلاء به برخی بیماری ها در نتیجه چاقی رو به افزایش است. و هرچقدر کمتر باشد نشان دهنده میزان لاغری در افراد است. جدول زیر نتایج مربوط به محاسبه این شاخص را نشان می دهد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/





:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: