بای پس معده چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند به دنبال انواع روش های لاغری می روند. یکی از انواع عمل های لاغری بای پس معده است. انواع عمل های لاغری شامل اسلیو معده، بالون معده و بای پس معده است. اما همیشه نسبت به عمل های لاغری باورهای درست و غلط وجود دارد. اما ما به شما توصیه می کنیم که یکبار برای همیشه با از صفر تا صد عمل بای پس معده آشنا شوید.

کلمه By Pass  به معنای میانبر است. عمل بای پس یک میانبر برای پرهیز از راه طولانی لاغری است. دور زدن همه آن چه که ما آن‌ها را به مثابه عوارض چاقی می‌شناسیم و مسیر کوتاهی که علم برای دست یافتن به زیبایی پیش‌روی‌مان قرار می‌دهد! اما همه این توصیفات شاعرانه نمی‌توانند دلیل محکمی برای نام‌گذاری یکی از شایع‌ترین جراحی‌ها باشد! پای چرایی‌های دیگری در کار است.

عمل بای پس معده چیست؟

آن‌گونه که یاد شد، بای پس در لغت میانبر معنا می‌دهد و این معنا به شکل و شیوه عمل برای رسیدن به وزن مطلوب اشاره می‌کند. شیوه عمل بای پس یکی دیگر از دستاوردهای پزشکی برای درمان بیماری چاقی است. چیزی است شبیه به اسلیو معده اما این شباهت دلیلی نیست برای آن‌که این دو را یکی بگیریم. شباهت جراحی‌های اسلیو و بای پس در عمل کوچک کردن معده نهفته است. در هر دو عمل جراحان از اندازه معده می‌کاهند تا بلکه میزان خوراکی و انرژی دریافتی را به حداقل برسانند. با وجود این عمل بای پس معده و اسلیو تفاوت‌های آشکاری نیز دارند که یکی از آن‌ها در چون و چگونگی مراحل آن‌هاست.

انواع بای پس

اما این تنها یک شمای کلی از آن چیزی است که در حین عمل لاغری بای پس معده رخ می‌دهد. چرا که بای پس معده خودش انواع و شیوه‌های گوناگونی دارد و جراحان به تناسب با شرایط بیمار یکی از این شکل‌ها را برخواهند گزید: مینی بای پس معده و بای پس کلاسیک معده.

مراقبت‌ پس از عمل

یکی دو روز پس از انجام عمل بای پس معده از بیمارستان مرخص خواهید شد و درست این‌جاست که همه‌چیز آغاز خواهد شد. منظور از همه‌چیز، همه مراقبت‌ها و ملاحظاتی است که پس از عمل بای پس بر عهده شماست. از مراقبت از زخم‌ها گرفته تا تلاش برای حفظ وزن به وسیله ورزش و رژیم‌های غذایی. با وجود این نحوه مراقبت نسبت به نوع عمل( باز و یا لاپروسکوپی، کلاسیک و یا مینی‌بای پس) فرق دارد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: