بهبود شکل فک در اثر ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

تغییر چهره در اثر ارتودنسی از مواردی است که افراد را به درمان ارتودنسی ترغیب می کند. درمان ارتودنسی به منظور برقراری تعادل و هماهنگی بین دندان ها و داشتن لبخندی زیباتر از قبل است. ناحیه دهان و دندان از جمله نواحی تاثیرگذار بر چهره افراد است و وجود هرگونه مشکلی در آنها تاثیرات منفی در زیبایی فرد می گذارد.

افراد زیادی که قصد انجام ارتودنسی دندان دارند این سوال را مطرح می کنند که آیا ارتودنسی دندان باعث بهبود مشکلات فک یا زیباتری شدن چهرشان نیز می شود؟ همانطور که می دانید ارتودنسی یک درمان طولانی مدت با هزینه زیاد است و همه برایشان مهم است که نتیجه این مدت تحمل ابزار درمان و همچنین پرداخت این هزینه ارتودنسی دندان چگونه است.

پاسخ این سوالات این است که ارتودنسی دندان صد در صد باعث بهبود وضعیت دندان ها و فک شما می شود. ما در این نوشتار به بررسی تغییرات صورت در طول درمان ارتودنسی می پردازیم.

فواید نتایج ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان نتایجی را برای فرد به همراه دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برطرف شدن کج بودن دندان ها
  • ایجاد فاصله مناسب بین دندان ها
  • بهبود شکل فک
  • برطرف شدن عدم تقارن صورت

بهبود شکل فک با ارتودنسی

برطرف شدن مشکلات فک در کنار منظم و ردیف بودن دندان ها، تاثیر زیادی در تغییر چهره افراد دارد. در صورتی که متخصص ارتودنسی تشخیص دهد که در طول ارتودنسی نیاز به تغییر خط فک نیز دارید، برنامه های لازم برای رفع این مشکل را هم برای شما می چیند. مشکلات فکی زمانی رخ می دهند که فک در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد، این ناهنجاری های مربوط به فک شامل موارد زیر هستند:

اوربایت

در حالت طبیعی، دندان های جلویی فک بالا از فک پایین مقداری جاوتر است. اوربایت از رایج ترین مشکلات دندانی است که دندان های جلو به شکل نامتناسبی جلو می ‌زنند. با ارتودنسی می ‌توان دندان ها را مرتب کرد و لب ها را به وضعیت اصلی خود بازگرداند.

آندربایت

به جلوتر بودن دندان های جلو فک پایین نسبت به دندان های جلو فک بالا آندربایت گفته می‌ شود. این مشکل هنگامی بروز می‌کند که رشد فک پایین بیش از حد باشد و چانه به سمت جلو حرکت کند. با ارتودنسی می ‌توان چانه را به سمت عقب کشید و چهره را زیبا و کوچکتر نشان داد.

اپن بایت

در این اختلال بین دندان های بالا و پایین فاصله عمودی وجود دارد و دهان فرد به گونه ای است که همیشه باز بنظر می ‌رسد. با ارتودنسی می ‌توان این ناهنجاری را درمان کرد و چهره فرد را به صورت طبیعی برگرداند.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: