آیا کودکان و نوجوانان می توانند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند؟
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از بهترین روش های ارتودنسی که امروزه طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است، ارتودنسی نامرئی است. ارتودنسی نامرئی یک روش برای مرتب کردن ناهنجاری های دندان است که تا به امروز برای بزرگسالان مورد استفاده قرار می گرفت. حال سوال اینجاست که آیا ارتودنسی نامرئی برای کودکان و نوجوانان نیز مناسب است؟

ارتودنسی نامرئی را بشناسید

یکی از مشکلات ارتودنسی سنتی ظاهر بد آن بود. شما با استفاده از ارتودنسی نامرئی می توانید این مشکل را حل کنید. با ارتودنسی نامرئی می توانید دندان هایتان را مرتب کنید بصورتی که جلب توجه نکنند و دیگران متوجه آن نشوند. ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد که الاینرهای شفاف رایج ترین آنها هستند. الاینرها یک نوع قالب پلاستیکی هستند که شفاف بودن آنها باعث می شود جلب توجه نکنند.

آیا از الاینرهای شفاف برای درمان ناهنجاری دندانی کودکان می شود استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سوال شما باید آشنایی کامل با ارتودنسی نامرئی و الاینرهای شفاف را داشته باشید. همجنین پاسخ به این سوال به 2 عامل مهم و اصلی وابسته است.

1.      سن کودک شما

متخصصان ارتودنسی ناهنجاری های دندان کودکان را با استفاده از ارتودنسی دو مرحله ای و یا 2 فازی برطرف می کنند. مرحله اول ارتودنسی 2 فازی در سن 6 الی 10 سالگی انجام می شود.  در این مرحله از ارتودنسی کودکان از میزان وسایل کمی استفاده می شود. در این سن و این مرحله نمی توان از ارتودنسی نامرئی استفاده کرد.

پس از مرحله اول به میزان نامرتبی ها و ناهنجاری های دندان ها توجه می کنیم. ناهنجاری هایی که در قدم اول برطرف نشده بودند را در این مرحله درمان می کنیم. باید توجه داشته باشید که در این مرحله می توان از الاینرهای شفاف و ارتودنسی نامرئی برای کودکان استفاده کرد.

2.      میزان ناهنجاری های دندان کودک

در صورتی که میزان ناهنجاری های دندان کودک زیاد باشد تنها با استفاده از ارتودنسی ثابت می توان آن را درمان کرد. توجه داشته باشید که اگر میزان ناهنجاری ها جزئی و یا متوسط باشد می توان از ارتودنسی نامرئی استفاده کرد. در هر صورت هزینه ارتودنسی نامرئی بای کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر است.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: