چه عواملی باعث افزایش هزینه های دندانپزشکی شده است؟
نوشته شده توسط : رعنا

اخیراً ادعاهایی مبنی بر اینکه افزایش هزینه‌های سرسام‌آور خدمات پزشکی و دندانپزشکی صرفاً تحت تاثیر تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز مطرح شده است.

اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد این تحریم‌ها واقعا آنطور که ادعا می‌شود روی تمامی بخش‌های درمان تاثیر نگذاشته‌اند و دلایل واضح و قابل توجه دیگری هستند که این افزایش قیمت‌ها را توجیه می‌کنند.

انواع خدمات دندانپزشکی

همه افراد برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های سالم به خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی نیاز دارند. داشتن دندان‌هایی زیبا و سالم مدیون مراقبت‌های مداوم و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان است. زیبایی، تمیزی، سالم‌بودن و یکدست‌بودن دندان‌ها می‌تواند به یک لبخند زیبا بیانجامد و این لبخند زیبا نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد.

ایمپلنت دندان

از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده کرد. ازاین‌رو این روش را نیز می‌توان یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار رایج و پرتقاضا در نظر گرفت. ایمپلنت دندان یک دستگاه پیچی شکل مصنوعی است که از تیتانیوم ساخته شده است. با جراحی در فک ثابت می‌شود و می‌توان یک دندان مصنوعی یا پروتز در بالای آن قرارداد. چندین جلسه دندانپزشکی برای برنامه‌ریزی درمان مناسب، طراحی و نصب ایمپلنت موردنیاز است. ازاین‌رو جراحی فک برای نصب ایمپلنت‌ها نیاز خواهد بود.

لمینت دندان

یکی دیگر از روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها، استفاده از روکش‌های زیبایی روی دندان‌هاست. این روکش‌ها ظاهری یکدست، منظم، تمیز، سفید و سالم به دندان‌ها می‌دهند و موجب بهبود طرح لبخند نیز خواهند شد. این روکش‌ها تنوع زیادی دارند و از متریال متفاوتی ساخته‌شده‌اند. از آنها باتوجه‌به شرایط مراجعه‌کننده می‌توان استفاده کرد. استفاده ازاین روکش‌های زیبایی دندان نیز یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است. به روکش‌های زیبایی دندان، لمینت دندان نیز گفته‌می‌شود.

چه عواملی باعث گرانی هزینه ایمپلنت دندان می شوند؟

هزینه ایمپلنت دندان شامل قیمت خود ایمپلنت، ساخت روکش، هزینه ساخت روکش موقت، هزینه جراحی پیوند استخوان، قیمت کشیدن دندان در صورت نیاز، جنس مواد به کار رفته در ایمپلنت، قیمت لیفت سینوس ها در برخی افراد، تعداد ایمپلنت ها، تعداد روکش ها، جنس روکش ها و .... می شود. البته میزان تخصص و مهارت دندانپزشک و میزان به روز بودن تجهیزات کلینیک دندانپزشکی هم در هزینه نهایی تاثیر بسیار زیادی دارند.

کامپوزیت دندان برگشت پذیر است اما لمینت نه!

یکی دیگر از تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان برگشت پذیری این دو روش است. در واقع یکی از مزایای کامپوزیت دندان در مقایسه با لمینت دندان همین برگشت پذیری است؛ چرا که  در روش ونیر کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان نیست و فرد می تواند هر زمان که بخواهد به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی یا سایر مراکز دندانپزشکی برای برداشتن روکش مراجعه کند. البته اگر دندان های شما دچار شکستگی، لب پر شدگی و ... شده است توصیه ما استفاده از لمینت دندان است.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: