هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی شفاف یا اینویزیلاین که با نام ارتودنسی ژله ای نیز شناخته می شود روشی برای ردیف کردن دندان ها است که نیازی به براکت و سیم ارتودنسی ندارد و از یک سری پلاک ها و ردیف کننده های شفاف برای مرتب کردن دندان ها استفاده می شود. این پلاک ها به طور اختصلصی و توسط عکسبرداری سه بعدی برای هر فرد ساخته می شوند.

هزینه ارتودنسی با الاینرهای شفاف چقدر است؟

به طور کلی باید گفت که ارتودنسی دندان جزو خدمات گران دندانپزشکی به  حساب می آید اما نمی توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد زیرا به عوامل مختلفی مانند سن بیمار، نوع و شدت ناهنجاری و نوع و طول درمان بستگی دارد. به طور میانگین هزینه ارتودنسی دندان در سال 1401 از 5 میلیون تا 50 میلیون است.

لازم به ذکر است که چون ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف برای حل مشکلات جزئی تا متوسط دندانی به کار می رود، این روش درمان یکی از ارزان ترین روش های ارتودنسی دندان است. هزینه ارتودنسی شفاف در سال ۱۴۰۱ از ۱۰ میلیون تومان به بالا است؛ یعنی هزینه ارتودنسی فک بالا یا پایین با الاینرهای شفاف ۱۰ میلیون است اما قیمت ارتودنسی شفاف برای هر دو فک ۲۰ میلیون تومان است.

روش انجام ارتودنسی شفاف چگونه است؟

شما در طول درمان خود پلاک های مختلفی دریافت می کنید و هر کدام از این پلاک ‌ها را برای مدت دو هفته داخل دهان خود قرار می دهید و تنها هنگام غذا خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در میاورید. در نتیجه در هر جلسه مراجعه به پزشک تعدادی ردیف کننده به شما تحویل داده می‌ شود. جایگزین کردن هر ردیف کننده با پلاک بعدی، دندان ‌های شما را کم کم و هفته به هفته به آرامی حرکت می‌ دهد تا به موقعیت نهایی برنامه‌ ریزی شده توسط ارتودنتیست برسند.

دلیل پائین بودن هزینه ارتودنسی نامرئی به نسبت سایر روش ها

پائین بودن هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف به دلایل زیر است:

به دلیل اینکه در این روش درمانی، ناهنجاری های جزئی تا متوسط قابلیت اصلاح دارند، طول درمان ارتودنسی با ارتودنسی ژله ای شفاف کوتاه تر از سایر روش های درمان ارتودنسی است و منطقی است که هرچه طول درمان کوتاه تر باشد،هزینه درمان هم کمتر باشد. در بعضی موارد به دلیل جزئی بودن مشکل فک یا دندان بیمار، درمان فرد 4 ماه طول می کشد که به نسبت ارتودنسی دندان ثابت که گاهی تا 3 سال هم طول می کشد بسیار کمتر است.

ارتودنسی شفاف نیاز به مراجعات کمتری به کلینیک ارتودنسی دارد و اینکه 2 الی 3 ماه یک بار به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کافی است. در نتیجه هزینه ویزیت کمتری بابت مراجعات خود پرداخت خواهید کرد. این در حالی است که در ارتودنسی ثابت نیاز است هر 2 تا 4 هفته به کلینیک ارتودنسی خود مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: