هزینه ارتودنسی دندان به چه عواملی بستگی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های محبوب دندانپزشکی است که برای از بین بردن کج بودن دندان ها، نامرتبی آنها و فاصله موجود در بین دندان ها از آن استفاده می شود. ارتودنسی دندان به 2 دسته اصلی ثابت و متحرک تقسیم می شود. ارتودنسی دندان را می توان از روی مرئی بودن یا نبودن نیز به 2 دسته تقسیم کرد. انواع ارتودنسی نامرئی شامل ارتودنسی لینکوال یا پشت دندانی، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی شفاف یا اینویزیلاین است.

امروزه علی رقم به وجود آمدن روش های جدید ارتودنسی مانند اینوزیلاین که هم طول درمان کمتری دارد و هم توسط افراد قابل مشاهده نیست و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، خیلی از افراد به دلیل هزینه بالای ارتودنسی دندان از انجام این درمان منصرف می شوند.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

ارتودنسی دندان هزینه ثابتی ندارد و پزشک متخصص ارتودنسی یا همان ارتودنتیست به معاینه حضوری بیماران می تواند هزینه دقیق ارتودنسی را مشخص کند. درواقع هزینه ارتودنسی دندان به عوامل نختلی بستگی دارد که عبارت اند از:

  • سن بیمار
  • نوع و شدت ناهنجاری دندان ها
  • نوع درمان انتخابی از سوی پزشک متخصص
  • طول و مدت درمان
  • و ...

بازه قیمتی درمان های ارتودنسی در سال 1401 از 10 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان اعلام شده است.

این تصور که هزینه ارتودنسی دندان زیاد است تصور غلطی است زیرا زمانی که این روش درمانی را با سایر درمان های ترمیمی و زیبایی مقایسه کنیم متجه می شویم که این درمان یک پروسه طولانی مدت دارد و بین 1 الی 3 سال طول می کشد. علاوه بر این، درمان ارتودنسی دندان یک بار و برای همیشه اتفاق میفتد و مانند سایر روش های ترمیمی مانند کامپوزیت، لمینت و ... نیاز به ترمیم در سال های مختلف ندارد.

دلایل دیگری نیز هستند که می توانند هزینه بالای ارتودنسی دندان را توجیه کنند، مانند:

موقعیت مکانی کلینیک دندانپزشکی

برخی متخصصین ارتودنسی به دلیل قرارگیری مطب خود در مناطق مرفه شهر و پرداخت اجاره زیاد برای مطبشان، ممکن است هزینه بیشتری به نسبت پزشکان در سایر مناطق شهر دریافت کنند.

مهارت و تجربه ارتودنتیست

هزینه اعلام شده توسط متخصصین ارتودنسی با یکدیگر متفاوت است که یکی از دلایل آن هم مهارت، تجربه و تخصص آنها است. برای مثال ممکن است یک متخصص ارتودنسی ده ها سال تجربه در زمینه درمان مشکلات ناهنجاری های دندان و فک داشته باشد اما یک متخصص دیگر تنها یک سال سابقه درمان ارتونسی را دارد؛ بنابراین قابل قبول است که متخصص ارتودنسی با تجربه تر رقم بیشتری را دریافت کند.





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: