هزینه انواع خدمات دندانپزشکی
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت دندانپزشکی با توجه به دولتی یا خصوصی بودن مراکز خدمات درمانی، تجربه و شهرت دندانپزشک یا مکان مطب، تجهیزات آن و موادی که دندانپزشک استفاده می‌کند، شرایط بیمار مانند اورژانسی بودن یا وخامت آن، مقداری متفاوت است. خدمات دندانپزشکی شاید از پرهزینه‌ترین و گران‌ترین خدماتی است که فرد در سراسر زندگی با آن درگیر است. از اهمیت سلامت دندان، درد وحشتناک آن، اقدام برای درمان دندان درد و نحوه ی انتخاب دندان پزشک مناسب که بگذریم، یکی از مهمترین مسائل برای هر فردی هزینه دندانپزشکی است.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلند دندان یکی از جدیدترین روش ها برای جایگزینی دندان های خراب شده و از دست رفته است. از دست رفتن دندان ها ممکن است در اثر افزایش سن، آسیب یا بیماری اتفاق بیفتد که عوارضی مثل تحلیل رفتن استخوان فک، اختلال در تکلم، اختلال در جویدن و ... در پی دارد، همچنین از بین رفتن زیبایی صورت هم از دیگر عوارض این مشکل است که بر روحیه و اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی می گذارد؛ در چنین شرایطی انجام ایمپلنت دندان بهترین راه حل برای بهبود کیفیت زندگی و اصلاح طرح لبخند است.

امکان دارد در ابتدا با دیدن هزینه ایمپلنت دندان شوکه شوید اما اگر به این روش کاشت دندان به چشم یک سرمایه گذاری مادام العمر نگاه کنید؛ متوجه خواهید شد که این روش کاشت دندانی بیشتر از هزینه ای که پرداخت می کنید قابل استفاده است.

لمینت دندان چیست؟

لمینیت دندان موادی بسیار نازک با طول عمر بالا بوده که با کمک مواد رنگ دندان ساخته شده و با پوشاندن سطح بیرونی دندان و داشتن حداقل عوارض باعث بهبود ظاهر آن میشود. همانطور که در انواع فیلم مراحل نصب لامینت دندان دیده اید دندانپزشکان از این پوسته های نازک سرامیکی یا کامپوزیتی برای اصلاح طرح لبخند و تغییر رنگ دندان ها (سفید و براق کردن دندان و یا آلترا بلیچ) و تغییر شکل، اندازه و طول دندان استفاده میکنند.

در واقع یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب نوع روکش دندان قیمت آن است. بهتر است بدانید هزینه لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت بیشتر است و البته این گرانی بی دلیل نیست که در ادامه به دلایل گران بودن هزینه لمینت دندان خواهیم پرداخت.

انواع لمینت دندان

انواع لمینت دندان شامل لمینت سرامیکی، کامپوزیتی، فوری و ... است. هزینه لمینت دندان به نسبت کامپوزیت بیشتر است اما در مقابل ماندگاری و مقاومت بالایی دارد.

در واقع کامپوزیت دندان نوعی لمینت است (لمینت کامپوزیتی) که به نسبت لمینت سرامیکی قیمت کمتری دارد.

روکش لمینت لمینت فوری، لمینت های آماده هستند؛ بنابراین طبیعی است که قیمت ارزان تری هم داشته باشند.

در واقع بهترین نوع لمینت دندان لمینت سرامیکی است که از استحکام فوق العاده ای برخوردار است و زیبایی طبیعی و منحصر به فردی به دندان ها می دهد. همان طور که بارها گفتیم طول عمر و ماندگاری این روش به نسبت کامپوزیت بسیار بیشتر است؛ البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه آن نیز در مقابل کامپوزیت بیشتر است و همین عامل باعث شده که افراد بیشتر کامپوزیت را انتخاب کنند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: