آیا می دانید بهترین زمان ورزش برای لاغری چه موقع است؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه به دلایل زیادی مصرف غذاهای چرب و فست فودی افزایش پیدا کرده است و مردم به نسبت گذشته فعالیت کمتری دارند، در نتیجه این اتفاقات مردم بیش از پیش دچار چاقی و افزایش وزن شده اند. 3 روش برای کاهش وزن وجود دارد که شامل گرفتن انواع رژیم های غذایی، انجام حرکات ورزشی و جراحی های لاغری می شود.

به کمک ورزش کردن می توان سریع به نتیجه دلخواه خود رسید، اما برای نتیجه گیری بیشتر باید اطلاعات کافی درباره بهترین زمان ورزش برای لاغری و همچنین بهترین ورزش لاغری داشت تا بهترین میزان چربی سوزی و عضله سازی را تجربه کرد.

بهترین زمان ورزش برای کاهش وزن

طبق تحقیقات انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که بهترین زمان ورزش برای لاغری، صبح است زیرا میزان قند خون در بدن در ساعات اولیه صبح پایین است و بدن برای تامین انرژی به ناچار دنبال منابعی دیگری برای سوخت می گردد؛ مانند ذخایر چربی بدن.

علاوه بر این، هنگام صبح سطح کورتیزول خون که باعث تسریع روند چربی سوزی می شود بالا است.

بهترین زمان ورزش برای عضله سازی

طیق چیزی که در بخش قبل گفتیم، میزان چربی سوزی در صبح به بالاترین میزان خود می رسد. در کنار افزلیش چربی سوزی، افزایش عضله سازی هم اتفاق میفتد. اما به این نکته بسیار مهم حتما توجه کنید که در صورتی عضله سازی انجام می شود که قبل از شروع ورزش یک صبحانه کامل میل کنید، زیرا اگر با معده خالی ورزش کنید نه تنها عضله سازی اتفاق نمیفتد بلکه دچار عضله سوزی هم می شوید.

بهترین پاسخی که می توان برای سوال " بهترین زمان ورزش صبح یا عصر است؟ " داد این است که بهترین زمان ورزش برای لاغری تا حد زیادی به خود فرد وابسته است.

بهترین زمان ورزش برای بدنسازی

برای پیدا کردن بهترین زمان ورزش برای بدنسازی و لاغری باید بگوییم که این زمان بستگی به شما دارد و باید با آماده ترین حالت بدن شما هماهنگ شود. لازم به ذکر است که بهترین زمان ورزش هوازی برای لاغری و بدنسازی نیز به هنگام صبح است. فراموش نکنید که قبل از انجام حرکات و تمرین های بدنسازی باید بدن خود را گرم کنید.

بهترین زمان ورزش برای لاغری شکم و پهلو

شکم و پهلو جزو قسمت هایی از بدن هستند که زودتر از سایر قسمت ها دچار چربی اضافه می شوند و دیرتر از آنها چربی های خود را از دست می دهند. افرادی که از چاقی شکم و پهلو رنج می برند علاوه بر انجام بهترین ورزش ها برای لاغری شکم و پهلو، باید به بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی شکم نیز توجه کنند. طبق توصیه پزشکان و از نظر علمی، انجام تمرینات شکمی در بعدازظهر بهتر و تاثیرگذارتر است.

منبع: https://www.sira.fit/

 





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: