تفاوت بلیچینگ با کامپوزیت دندان؛ کدامیک بهتر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

با گذشت زمان به دلیل افزایش اهمیت زیبایی دندان ها، افراد بسیاری به دنبال تغییر رنگ دندان‌ها و حتی تغییر فرم آنها هستند. از جمله شیوه‌هایی که در تغییر رنگ و سفید کردن دندان‌ها مؤثر است بلیچینگ دندان و کامپوزیت است؛ که علاوه بر سفید کردن دندان‌ها باعث تغییر شکل ظاهری دندان‌ها شده و زیبایی بسیاری به دندان‌های شما هدیه می‌کند. اما بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت ؟

کامپوزیت دندان چیست ؟

روکش‌های کامپوزیت دندان شیوه بسیار آسان و سریع برای تغییر و اصلاح لبخندهای نازیبا است. و برخلاف لمینت سرامیکی، روکش‌های کامپوزیت تنها در یک جلسه توسط متخصص دندانپزشکی کار می‌شود.

ونیر کامپوزیت یکی از روش های ترمیم و زیبایی دندان است که فقط یک سفید کننده نمی‌باشد، بلکه می‌تواند معضلات دندان را مانند لکه‌ها، ترک خوردگی، زرد بودن و یا ناهموار بودن را برطرف کند. این روکش‌ها از استحکام بالایی برخوردارند و می‌توانند بیشتر کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید را تحمل کند. کامپوزیت دندان به آسانی تعمیر می‌شود، زیرا برای ساخت آن نیازی به آزمایشگاه دندانپزشکی نیست

بیشتر بخوانید: علت خونریزی زبان چیست؟

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ روشی است برای سفید کردن دندان‌ ها و زیبایی را به دندان‌های بیمار بر می‌گرداند؛ دندانپزشک از یک ماده سفید کننده هیدروژن استفاده می‌کند؛ که برای از بین بردن لکه‌ها و ایجاد درخشندگی در دندان استفاده می‌شود. درمان در این شیوه با سرعت بالا انجام می‌شود و نسبت به سایر خدمات پزشکی درد کمتری دارد. دو نوع بلیچینگ وجود دارد. بلیچینگ در مطب و در خانه.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان با بیمه به چه صورت است؟

سفید کردن دندان‌ها تنها در یک جلسه صورت می‌گیرد. دندانپزشک برای محافظت و نگهداری از عفونت لثه‌ها ژل‌های مخصوصی را بر روی لثه می زند و پس از آن سفید کننده را بر روی دندان‌ها نصب می‌کند. دندانپزشک شما می‌تواند یک سینی یا قالب سفارشی برای سفید کردن دندان در خانه تهیه کند و شیوه استفاده از محلول سفید کننده و مدت زمان استفاده را به بیمار نشان می‌دهد. این شیوه احتمال دارد که با سرعت کمتری انجام شود، اما هنوز هم یکی از گزینه‌های رایج در بین علاقه مندان به سفید کردن دندان‌ها است. سفید کردن دندان‌ها در خانه می‌تواند از چند روز تا چند هفته به طول بیانجامد.

منیع





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: