یک طرفه جویدن غذا و عوارض آن
نوشته شده توسط : رعنا

غذا خوردن شاید به نظر ساده باشد، اما اگر به درستی و با قاعده خاصی انجام نشود باعث بسیاری از بیماری ها می شود. جویدن یک طرفه علاوه بر مشکلاتی که برای فک، دندان و لثه ایجاد می ‌کند، بر زیبایی افراد هم تاثیر‌گذار است. با ما همراه باشید تا به معرفی عوارض و تاثیرات منفی جویدن غذا به صورت یک طرفه اشاره کنیم.

تاثیرات یه طرفه جویدن غذا بر فک

اولین مشکلی که در ارتباط با یک طرفه جویدن غذا در دهان می توان به آن اشاره کرد، وارد شدن آسیب به مفصل گیج‌ گاهی فکی است. این مفصل تنها مفصل متحرک در بین استخوان‌ های سر و صورت است و که وظیفه آن باز و بسته کردن دهان شما است. مفصل گیج‌ گاهی فکی بین استخوان فک پایین و استخوان‌ های سر قرار دارد و در مواردی مثل خوردن غذا، حرف زدن و یا باز کردن دهان به کار می رود.

بر اساس تحقیقات دندانپزشکی، عواملی مانند جویدن یک طرفه غذا در دهان و دندان قروچه فشار زیادی به این مفصل وارد می ‌کند و در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به این مفصل و ایجاد درد‌هایی در عضلات سر، گردن و صورت می‌ شود.

تاثیرات جویدن با یک طرف دهان بر دندان ها

دندان ها برای زنده ماندن نیاز دارند که مورد استفاده قرار گیرند، در غیر این صورت الیاف نگهدارنده دندان ها تحلیل می روند. علاوه بر این استفاده از دندان ها و غذا خوردن از طریق آنها باعث تمیز شدن آنها می شود و در صورت عدم استفاده، سطح دندان ها جرم می بندند و در کنار پوسیدگی دندان به مرور زمان دچار تحلیل لثه و بیماری لثه نیز می شوند.

تاثیرات یه طرفه جویدن غذا بر ضاهر صورت افراد

لازم به ذکر است که جویدن غذا با یک طرف از دهان، بر روی زیبایی و ظاهر فرد نیز بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که مفاصل فک، مرکز تمام حرکات مربوط به فک مانند مکالمه، جویدن غذا و … است، پس اگر فقط با یک طرف دهان غذا را بجوید، قطعا کارایی و فعالیت یک سمت نسبت به طرف مقابل بسیار بیش تر است و در نهایت دندان‌ های نا‌همواری در فرد ایجاد می ‌شود و با منحرف شدن یک طرف صورت، عدم تقارن فاحشی در چهره فرد ایجاد می‌ شود.

یک طرفه جویدن غذا با دندان مصنوعی

جویدن غذا با یک طرف دهان برای افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند هم ضرر دارد. زیرا موجب بلند شدن یک طرف دندان مصنوعی شما از جای خود می شود و بعد از مدتی دسته دندان شما در جای خود لق می شود و دیگر تراز نیست و شما مجبور می شوید هزینه کنید و دندان مصنوعی دیگری تهیه کنید.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: