دندان ها قبل و بعد از انجام ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که دندان ها یا فک های ما در موقعیت مناسبی نباشند و وضعیت طبیعی و نرمالی نداشته باشند. درمان ارتودنسی فقط به منظور صاف کردن دندان ها نیست و بیشتر مشکلات دندانی مانند کج بودن دندان ها و انحرافات فکی نیز با این روش قابل درمان هستند. در این مقاله به ذکر نکاتی پیرامون قبل و بعد از ارتودنسی دندان پرداخته ایم.

نکاتی که باید قبل از درمان ارتودنسی بدانید

این درمان علاوه بر اصلاح دندان ها، مشکلات تراز نبودن دندان و فک و در نهایت سلامت دهان و دندان به ترمیم لبخند شما نیز کمک می کند.

کشیدن دندان های اضافی

قبل از اینکه اقدام به درمان ارتودنسی کنید باید دندان های خود را تمیز کرده و تمامی کارهای دندانپزشکی که پزشک برای شما تشخیص داده شده است را انجام دهید. این موارد ممکن است شامل برداشتن دندان های عقل هم باشد. اگر شما دچار شلوغی بیش از حد دندان ها در دهان خود باشید، پزشک مجبور است یک یا دو دندان و یا حتی در برخی از موارد تا چهار دندان را بکشد تا فک برای حرکت دندان ها جای کافی داشته باشد.

نکاتی در مورد بعد از نصب ارتودنسی دندان

برای اطمینان از پیشرفت صحیح درمان خود، باید پس از نصب بریس ارتودنسی بر روی دندان ها، هر ۴ الی ۶ هفته به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا روند درمان و مشکلاتی که ممکن است در طول درمان با آن مواجه شوید را بررسی و حل کند.

در بعضی مواقع ممکن است بیماران پس از نصب براکت ها و سیم های ارتودنسی درد خفیفی را تجربه کنند که در این صورت می توان از مکیدن یخ برای رفع این درد استفاده کنند. علاوه بر این می توان از داروهای مسکنی که ارتودنستیست برای بیمار تجویز کرده است استفاده کرد. لازم است در روزهای اولیه درمان غذاهای نرم و آبکی مصرف کرد.

خودداری از انجام ورزش های سنگین

ورزشکاران باید حین حین ورزش های سنگین مانند شنا، بوکس و ... در زمان استفاده ارتودنسی دندان برای محافظت از دندان ها و اجزای ارتودنسی قرار گرفته در دهان خود، از محافظ دهان استفاده کنند.

تنظیم رژیم غذایی متناسب با ارتودنسی شما

نکته بعدی که لازم است بعد از گرفتن بریس آن را رعایت کنید این است که رژیم غذایی خودتان را باید با ارتودنسی تنظیم کنید. مواد غذایی که باید حذف شوند شامل غذاهای چسبناک مانند کارامل و آدامس است یا غذاهای سخت مانند ته دیگ یا خوراکی هایی مانند میوه یا سیب و هویج که سفت هستند و باید گاز زده شوند.

در این دوران مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بیشتر از هر زمان دیگری مهم است، در حالی که وجود بریس ها بر روی دندان ها مسواک زدن را کمی دشوار می ‌کنند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: