انواع ارتودنسی جدید
نوشته شده توسط : رعنا

در چند سال اخیر تحولات قابل توجهی در درمان ارتودنسی به وجود آمده است که سبب شده تا بیماران و متخصصان ارتودنسی بتوانند با بهره مندی از روش های ارتودنسی های جدید به نتایجی مطلوب و قابل قبولی دست پیدا کنند. این روش های پیشرفته و تکنیک های نوین قادر است تا بسیاری از مشکلاتی که در حیطه دندانپزشکی وجود دارد را با روند بهتری درمان کنند.

ارتودنسی جدید با کاربرد روش‌ها و ابزارات نوین و پیشرفته در عمل زیبایی دندان همراه است. مدل ارتودنسی و روش‌های ارتودنسی مناسب از طریق ویزیت بیمار و همین طور با نظارت مستقیم یک متخصص ارتودنسی انتخاب و به کار گرفته می‌شود. در نهایت می‌توان گفت انواع ارتودنسی (Orthodontic) براساس شرایط هر فرد و وابسته به وضعیت دندان‌ها توسط متخصص ارتودنسی تعیین می‌شود. استفاده از ارتودنسی جدید و روش‌های جدید ارتودنسی در کاهش دوره درمان این روش ترمیمی و زیبایی دندان تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی زودبازده چیست؟

روش‌های ارتودنسی جدید

روش‌های ارتودنسی جدید به کارگیری ابزارات و روش‌های پیشرفته در عمل زیبایی و درمان دندان را در برمی‌گیرد. امروزه روش ارتودنسی دیمون و به کارگیری روش میکرو اسکرو را می‌توان در دسته جدیدترین روش‌های ارتودنسی قرار داد. این روش‌ها در کنار کاهش دوره درمان ارتودنسی و همین طور بهبود وضعیت بیمار در این دوره از هزینه بیشتری نسبت به دیگر مدل ارتودنسی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: روش خانگی برای صاف شدن دندان

ارتودنسی نامرئی

پلاک های شفاف یکی از بهترین جایگزین ها برای ارتودنسی ثابت (با استفاده از براکت ها و سیم ارتودنسی) است. بعضی از بیماران هنگامی که برای درمان ارتودنسی مراجعه می کنند بسیار حساس اند که ارتودنسی دندان هایشان واضح و مشخص نیست. بزرگسالان و افرادی که در موقعیت های اجتماعی خاصی قرار دارند معمولا علاقه مند اند تا از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند. پلاک های شفاف بدون اینکه دیده شوند سبب حرکت تدریجی دندان ها خواهند شد.

ارتودنسی دیمون

روش ارتودنسی دیمون به عنوان یک درمان منحصر بفرد می تواند در یک دوره کوتاه مدت اثر قابل توجهی در رفع ناهنجاری های فکین و دندان ها دارد. براکت ها در سیستم ارتودنسی دیمون یک مکانیسم لغزشی منحصر به فرد را دارا است که موجب می شود نیرو های متراکم برای حرکت دادن دندان ها در جهت و موقعیت صحیح آن ها وارد آید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: