عوامل تاثیرگذار در زمان تعویض شمع هیوندای
نوشته شده توسط : رعنا

ماشین های درون سوز برای روشن شدن بدون الکتریسیته کار نمی کنند. یکی از قطعاتی که در روشن شدن خودرو نقش مهم دارد شمع است که در سرسیلندر قرار دارد. دینام با چرخش خود نیروی الکتریسیته تولید کرده و این نیرو را به شمع خودرو منتقل می کند. وظیفه شمع این است که این جریان الکتریکی را از سیستم احتراق بگیرد و به محفظه احتراق، شامل مخلوط فشرده سوخت و هوا، برساند. انفجار این مخلوط باعث حرکت پیستون ها درون سیلندر ها شده و در نتیجه موتور خودرو روشن می شود.

چرا شمع نیاز به تعویض دارد؟

تعویض شمع هیوندای و کیا مانند تمامی ماشین ها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر شمع خراب باشد، باعث می شود مخلوط سوخت و هوا درست مخلوط نشوند، درست نسوزند و یا باعث احتراق زودهنگام میشود که همه این اتفاقات استارت زدن و شتاب گرفتن خودرو را دچار مشکل می کنند.

روی شمع هیوندای و کیا بعد از مدت زمان طولانی ای که استفاده شده است، رسوباتی می نشیند که این رسوبات باعث عملکرد نادرست موتور خودرو می شوند. پس لازم است که هرچندوقت یکبار شمع خودرو تعویض شود. زمان تعویض شمع هیوندای و کیا و سایر خودرو ها در کاتالوگ مخصوص هر خودرو نوشته شده است.

چه عواملی روی زمان تعویض شمع هیوندای و کیا تاثیر گذارند؟

شمع ماشین های هیوندای و کیا معمولا تا 50 هزار کیلومتر سالم هستند و به خوبی کار می کنند. اما عوامل زیر می تواند روی زمان تعویض شمع ماشین تاثیر داشته باشد:

نوع شمع بکار رفته در ماشین شما

شمع ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آنها با نام "شمع های عمر طولانی" شناخته می شوند که این نوع شمع ها الکترود های قوی ای دارند و دیر فرسوده می شوند. شمع های پلاتینی معمولا عمر طولانی ای دارند و جزو این دسته شمع ها هستند. اگر نوع شمع هیوندای و کیای شما به اصطلاح “عملکرد قوی” هستند، مدت زمان تعویض آن ها خیلی کوتاه تر از سایر شمع ها است زیرا الکترودهای این شمع ها خیلی زودتر دچار فرسودگی می شود.

نفوذ و و نشت روغن به شمع هیوندای

هنگام خارج کردن شمع خودرو از موتور، پایه آن باید نسبتا تمیز باشد و در صورتی که روی این پایه متوجه روغن شدید یعنی روغن به داخل آن نفوذ کرده است. این موضوع مستقیما به درزبندی قطعات هیوندای شما بستگی دارد و باید هم درزبندی را درست کنید و هم شمع ها تعویض و جایگزین کنید.

​گاز دادن بیش از حد حین رانندگی

فرقی نمیکند که هیوندای سوار می شوید یا کیا و یا حتی پراید، در هر صورت اگر همیشه بیش از حد گاز دهید و سرعت زیادی در رانندگی داشته باشید به شمع های ماشین خود فشار وارد می کنید.





:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: