خنک کننده روغن موتور کیا و هیوندای
نوشته شده توسط : رعنا

روغن در موتور خودرو یکی از اجزای حیاتی بوده و مانند خون در تمامی قسمت های سیستم موتور جریان دارد. بر اثر تماس داشتن این روغن با موتور خودرو، باعث می شود که دمای آن بالا رود. اگر دمای آن به قدری بالا رود که داغ شود، شروع به تجزیه می کند و باعث می شود روغن بیش از حد شل و روان شود و درنتیجه سطح فشار آن به طور قابل توجه و خطرناکی کاهش پیدا می کند. از طرف دیگر اگر روغن موتور زیادی سرد باشد باعث می شود که این روغن به حد ویسکوزیته مناسبی نرسد و عملکرد خوبی نداشته باشد.

برای دچار نشدن به این مشکلات از سیستم خنک کننده روغن موتور استفاده می شود که ترموستاتی که در آن است باعث می شود دمای روغن موتور خودروی شما به درستی حفظ شود و بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارد. خنک کننده روغن موتور در حقیقت یک رادیاتور کوچک است که در قسمت جلویی سیستم خنک کننده ماشین قرار گرفته و در کل زمانی کار می کند که موتور ماشین روشن باشد.

بیشتر بخوانید: خرید ترموستات خودروی کیا و هیوندای

علائم خرابی رادیاتور یا خنک کننده روغن موتور

همانطور که می دانیم تمامی قطعات به کار رفته در خودرو بعد از مدتی فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند. رایج ترین مشکلاتی که برای خنک کننده روغن موتور ایجاد می شود ترک خوردن و نشتی آن است که 2 عامل زنگ زدگی و ارتعاشات جاده باعث آن می شوند. خنک کننده روغن موتور نیز با داشتن یک سری علائم و نشانه ها به ما می فهماند که دچار فرسودگی شده و نیاز به تعویض دارد. در ادامه به نام بردن این علائم می پردازیم:

وجود روغن در سیستم خنک کننده

هنگامی که رادیاتور خنک کننده روغن موتور از داخل خراب شود، ممکن است باعث شود که در سیستم خنک کننده خود متوجه وجود روغن موتور شوید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که موتور در حال کار است و فشار روغن بیشتر از فشار سیستم خنک کننده است. در این حالت روغن وارد سیستم خنک کننده می شود. این موضوع در نهایت باعث عدم روغن کاری کافی موتور می شود و می تواند موتور خودرو  شما را به شدت خراب کند.

وجود مایع خنک کننده در روغن

هنگامی که موتور در حال کار نباشد و سیستم خنک کننده تحت فشار قرار بگیرد، مایع خنک کننده از سیستم خنک کننده خودرو وارد محفظه روغن موتور می شود. سطح بالای تابه روغن موتور می تواند با چرخاندن میل لنگ در هنگام چرخش روغن، به موتور آسیب برساند.

برای تهیه خنک کننده روغن موتور برای خودروی کیا یا هیوندای خود بهتر است از متخصصان خوبی مشاوره بگیرید تا بونید بهترین قطعات هیوندای و کیا را برای خودروی خود خریداری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: