لاغری و تناسب اندام با زومبا
نوشته شده توسط : رعنا

ورزش زومبا که ترکیبی از حرکات هوازی و رقص لاتین با گام های سریع است، یکی از مهیج ترین و پرتحرک ترین روش های کاهش وزن است که تمام بدن را از بالا تا پائین با خود درگیر می کند. اسم زومبا از یک کلمه لاتین به معنای نرمش سریع و خوش گذرانی برداشته شده است.

روزی در دهه 90 یک مربی ابروبیک کلمبیایی به نام آلبرتو بتو پرز نوار های موسیقی خود را جا گذاشت اما باید کلاس را اجرا می کرد. پس نوار های موسیقی لاتین خود را از ماشین برداشت و با حرکات ایروبیک ترکیب کرد و اولین کلاس زومبای غیر رسمی در جهان شکل گرفت. سایت رسمی زومبا تعداد رقصندگان زومبا را ۱۵ میلیون نفر اعلام کرده است.

مزایا رقص و ورزش زومبا

رقص زومبا تاثیرات مختلفی در بدن ما ایجاد می کند و مزایای زیادی دارد که این موارد باعث محبوبیت هرچه بیشتر این ورزش شده است. از جمله مزایای این رقص عبارتند از:

لاغری و تناسب اندام با زومبا

به دلیل ترکیب تمرینات کالری سوز ایروبیک و رقص در ورزش زومبا، این ورزش یکی از کالری سوز ترین تمرینات هوازیاست. طبق مطالعه انجام شده، کالری سوزی بزرگترین فایده ورزش زومبا است و در هرجلسه زومبا می توانید بدون خستگی بین 500-800 کالری بسوزانید. این کالری سوزانده شده حتی بیشتر از ورزش های ایروبیک و یوگا است.

لازم به ذکر است که سرعت سازگاری بدن با یک ورزش بسیار زیاد است، پس سعی کنید در کنار زومبا، دیگر ورزش های هوازی مانند شنا و پیاده روی برای لاغری هم انجام دهید.

تقویت عضلات کل بدن

این ورزش تمام بدن و همه گروه های عضلانی بدن را درگیر می کند. بسیاری از حرکات این رقص ماهیچه های بازو و سرشانه را درگیر می کند. از آنجایی که این ورزش نوعی رقص هم است و در آن از پاهای خود زیاد استفاده می کنید، باعث می شود عضلات همسترینگ، ساق پا و دیگر ماهیچه های پا تقویت شوند. علاوه بر عضلات دست و پا، ورزش زومبا برای لاغری شکم و پهلو هم بسیار مفید است و عضلات شکم را قوی تر می کند.

مبارزه با استرس و افسردگی

همانطور که اشاره کردیم، زومبا مزایای مختلفی دارد که علاوه بر اثرات مثبت رقص زومبا برای لاغری، تاثیرات فوق العاده ای نیز در کاهش استرس و اضطراب های روزانه شما دارد. این ورزش شاد باعث تقویت روحیه شما و در نتیجه ترشح اندورفین هایی مانند سروتونین می شود که اضطراب و افسردگی شما را کاهش می دهد.

در کل می توان گفت رقص زومبا باعث قوی تر، هماهنگ تر و شاد تر شدن شما می شود. بنابراین متخصصان ورزشی به اکثر افرادی که به دنبال ورزشی چربی سوز و در عین حال نشاط آور و سرگرم کننده هستند، ورزش و رقص زومبا را پیشنهاد می دهند.

منبع: https://www.sira.fit/





:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: