ارتودنسی پیشرفته چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی پیشرفته یکی از انواع ارتودنسی هایی است که در آن از تجهیزات مدرن و شیوه های به روز استفاده می شود. تکنولوژی دندانپزشکی و ارتودنسی امروزه تفاوت چشمگیری با دهه های پیش دارد. متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان همواره در حال استفاده از دانش نوین و دستگاه های مدرن هستند. تکنولوژی همچنان در حال رشد و پیشرفت سریع بوده و به سرعت روش های درمان با کارآیی بالا و اثربخش را به بیماران ارائه می کند.

ارتودنسی پیشرفته چیست؟

بیشتر مردم به دنبال داشتن دندان های سالم و لبخندی جذاب هستند. اما همه افراد چنین شانسی ندارند. کسانی که هم دندان سالم داشته و هم از سلامت کامل لثه ها برخوردار هستند نیازی به استفاده از این دانش را ندارند. با استفاده از این عوامل می توان لبخند زیبا و چهره زیبایی خلق کرد. افرادی وجود دارند که علاوه بر داشتن لثه های سالم دندان های کج و نامرتب داشته و از این بابت احساس نارضایتمندی دارند. در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی و ارتودنسی می توان دندان های کج و ناصاف را مرتب کرده و هر گونه اختلالات مربوط به بایت اعم از اوربایت، اپن بایت، کراس بایت و آندربایت را به صورت پیشرفته و مدرن درمان کرد.

در گذشته نصب دستگاه ارتودنسی روی دندان می توانست سبب حرکت دندان ها شود. قرارگیری براکت ها، سیم ارتودنسی و کش های ارتودنسی علاوه بر حرکت دندان و هدایت آن ها به سمت موقعیت جدید، می توانست به ریشه دندان نیز آسیب رسان باشد. اما امروزه با استفاده از ارتودنسی پیشرفته این امکان به حداقل و در برخی از موارد حتی به صفر رسیده است.

مشخصه های ارتودنسی پیشرفته

همانطور که گفته شد، در ارتودنسی نیروی وارده به دندان سبب حرکت آن ها و انتقال به جایگاه مناسب می شود. ارتودنسی پیشرفته که امروزه کاربرد زیادی دارد دارای مشخصه هایی است:

  • در حال حاضر روش های جدید ارتودنسی با ارائه تجهیزات مدرن نیروهایی که به دندان وارد می آید را محاسبه می کند. در نتیجه از وارد آمدن فشار زیاد به ریشه دندان ها پیشگیری شده و هیچ گونه آسیبی به دندان وارد نمی شود.
  • در ارتودنسی پیشرفته تجهیزات و وسایل ارتودنسی به گونه ای طراحی شده اند که بسیار کمتر جلب توجه کرده و یا اصلاً قابل مشاهده نیستند. این امر سبب زیبایی بیشتر دهان و دندان شده و درمان صورت می گیرد. ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی پشت دندانی نیز از ارتودنسی های پیشرفته است که دستگاه ارتودنسی در پشت دندان ها نصب شده و قابلیت دید آن ها بسیار اندک است.
  • در گذشته در هنگام فشردگی و شلوغی دندان ها از کشیدن دندان استفاده می شد اما در ارتودنسی پیشرفته با درمان به موقع می توان فضای مناسب و لازم برای مرتب شدن دندان ها را با وسیع تر کردن فک فراهم کرد بدون آن که نیازی به کشیدن دندان وجود داشته باشد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: