پرداخت اقساطی هزینه ارتودنسی نامرئی در سال 1401
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه بیش از پیش زیبایی دندان ها و طرح لبخند اهمیت پیدا کرده است و افراد زیادی به دنبال اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دندان و دندان خود هستند. یکی از روش های درمان ناهنجاری های دندانها ارتودنسی دندان است که انواع مختلفی دارد. ارتودنسی نامرئی یکی از جدیدترین و پرطرفدار ترین درمان های ارتودنسی است که شامل 3 نوع ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی اینویزیلاین و ارتودنسی سرامیکی می شود.

تعرفه ارتودنسی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

ارتودنسی، درمانی معمولا طولانی مدت است و به همین جهت از لحظه آغاز تا انتهای دوره درمان شما هزینه های مختلفی خواهید کرد. به طور کلی این هزینه ها تحت تاثیر فاکتورهایی هستند که عبارت اند از:

  • نوع و شدت ناهنجاری دندانهای شما
  • نوع درمان ارتودنسی انتخاب شده برای شما
  • مدت زمان درمان
  • کلینیک و متخصص ارتودنسی انتخابی شما
  • ابزار و تجهیزاتی که برای درمان مشکل شما مورد استفاده قرار میگیرد.
  • هزینه های تعویض و تعمیر دستگاه های ارتودنسی

شما برای اطلاع کامل از قیمت ارتودنسی خود باید به متخصص ارتودنسی یا همان ارتودنتیست  مراجعه کنید و سپس او پس از بررسی هایی که بر روی دندان های شما انجام می دهد، هزینه دقیقی که باید پرداخت کنید را مطرح می کند.

پرداخت هزینه ارتودنسی از طریق بیمه

خیلی از مراجعان این سوال را می پرسند که آیا با توجه به هزینه بالای درمان خود، می توانند این هزینه را از طریق بیمه پرداخت کنند؟ باید گفته که اکثر بیمه ها، ارتودنسی را درمان زیبایی می دانند و به دلیل تعرفه های زیاد ارتودنسی پرداخت هزینه را تقبل نمی کنند، اما به طور قطعی نمی شود گفت که هیچ بیمه ای این درمان را پوشش نمی دهد و لازم است که از شرکت بیمه خود این سوال را بپرسید.

آیا  می توان هزینه ارتودنسی را قسطی پرداخت کرد؟

پاسخ این سوال "بله" است؛ خبر خوش این است که اگر بیمه شما ارتودنسی دندان ها را تحت پوشش نداشت می توانید با متخصص خود مشورت کنید و امکان پرداخت قسطی را سوال کنید، زیرا اکثر کلینیک ها امکان پرداخت قسطی هزینه ارتودنسی را برای شما در نظر گرفته اند.

بهترین سن برای انجام ارتودنسی نامرئی

این سوال که "بهترین سن برای ارتودنسی نامرئی چه سنی است؟" را از خیلی از مراجعان شنیده ایم. در پاسخ به این سوال باید گفت که این ارتودنسی برای تمام سنین قابل انجام است اما بیشتر افراد بزرگسال به دلیل فعالیت خود در جامعه این روش را انتخاب می کنند. اما کودکان دغدغه دیده شدن ارتودنسی را در دهان خود ندارند.

طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

مدت زمان درمان دندان های افراد در صورت استفاده از دستگاه های ارتودنسی نامرئی با توجه به شدت نامنظمی دندان ها و نوع  دستگاه استفاده شده حدود 12 الی 18 ماه طول می کشد. البته در برخی افراد ممکن است این مدت زمان طولانی تر نیز باشد.





:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: