ارتودنسی دندان و دلایل افزایش قیمت آن
نوشته شده توسط : رعنا

در سال های اخیر مشاهده می کنیم که خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی دندان افزایش قیمت چشمگیری داشته است. این افزایش قیمت می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما برخی افراد و مراکز دندانپزشکی وجود تحریم های سال های اخیر کشورمان ایران را بهانه کرده و افزایش قیمت زیادی بر روی هزینه ارتودنسی دندان داشته اند. در ادامه با ارتودنسی دندان و دلایل این افزایش قیمت را بررسی می کنیم.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از قدیمی ترین رشته های دندانپزشکی است که برای درمان ناهنجاری های دندانی و مرتب کردن آنها استفاده می شود. یعنی شما وقتی دندان های نامرتبی دارید و یا دندان هایتان دچار ازدحام است می توانید از ارتودنسی دندان استفاده کنید. همچنین ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند نیز استفاده می شود.

افرادی که دچار ناهنجاری های دندانی هستند در هر سنی می توانند برای درمان آن اقدام کنند اما بهتر است که در کودکی به سراغ ارتودنسی دندان بروند و به متخصص ارتودنهسی مراجعه کنند.

متخصصان ارتودنسی با دانشی که دارند می توانند یکی از انواع ارتودنسی دندان را به شما معرفی کرده و به شما در این امر کمک کنند.

چرا هزینه ارتودنسی دندان افزایش پیدا کرده است؟

عدم کنترل هزینه ها در بخش خصوصی دلیل اصلی این امر است. همانطور که میدانید مشکلات دندانی که با ارتودنسی دندان حل می شود اکثرا جزو خدمات زیبایی دندان محسوب می شوند. و ما در برخی از اقلام دارویی و درمانی که برای ارتودنسی دندان استفاده می شود، با تحریم روبرو هستیم. این تحریم ها نیز دلیلی بر افزایش هزینه ارتودنسی دندان محسوب می شود.

متاسفانه هزینه‌های دندانپزشکی دریافتی از مردم، بیشترشان نه تنها تحت تاثیر تحریم نیستند بلکه بدون هیچ حساب و کتاب خاصی دریافت می‌شوند. کار تا جایی پیش رفته که حتی تحریم مستقیم بخش پزشکی و دندانپزشکی هم نمی‌توانست هزینه‌ها را تا این مقدار جابجا کند.

به عنوان مثال هزینه ارتودنسی  دندان، هزینه ایمپلنت، هزینه عصب‌کشی و سایر هزینه‌های دیگر برخلاف مراکز دولتی، در برخی از کلینیک‌های خصوصی به قدری زیاد است که بیشتر بیماران توان پرداخت آن‌ها را ندارند. و این حاصل نمی‌شد مگر با عدم کنترل هزینه ها در بخش خصوصی.

متخصص ارتودنسی را بشناسید

ارتونسی اساساً تخصصی است که برای همین منظور (یعنی مرتب کردن دندان ها) روی کار آمده. متخصصانی که در این رشته درس خوانده و مشغول فعالیت هستند نامشان ارتودنتیست یا همان دکتر ارتودنسی است.

این متخصصان با تمام ناهنجاری های فکی (عدم هماهنگی بین دو فک) و نامرتبی های مختلف دندانی آشنا هستند و خوب می دانند چگونه و طی چه مدت زمانی این مشکلات را برطرف کنند.

 





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: