عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی دندان است که شامل ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین) می شود. این نوع دستگاه های ارتودنسی چندان قابل مشاهده نیستند و مورد استقبال بزرگسالان زیادی قرار گرفته اند و تقاضا برای آن بسیار زیاد است.

البته لازم به ذکر است که در میان هزینه خدمات مختلف دندانپزشکی سال 1401، قیمت ارتودنسی نامرئی به نسبت سایر خدمات حتی انواع دیگر ارتودنسی بالاتر است. در این مقاله عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی نامرئی را بررسی میکنیم؛ پس با ما همراه باشید.

قیمت ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ارتودنسی دندان مانند هزینه خدمات دندانپزشکی سال 1401 در کلینیک های مختلف با یکدیگر فرق دارد. از جمله عواملی که در هزینه ارتودنسی نامرئی تاثیرگذار است عبارتند از:

  • شدت ناهنجاری و نامنظمی دندان های شما در قیمت نهایی ارتودنسی شما تاثیرگذار است.
  • انجام خدمات ارتودنسی در مراکز دندانپزشکی دولتی به نسبت مراکز تخصصی هزینه کمتری را برایتان می تراشد.
  • نوع ارتودنسی نامرئی انتخاب شده برای شما در هزینه خدمات ارتودنسی تاثیرگذار است.
  • طول دوره درمان، نقش بسیار تعیین کننده ای در قیمت این روش درمانی دارد.
  • سن مراجعه کننده برای انجام ارتودنسی، در انتخاب نوع دستگاه و درنتیجه هزینه درمان تاثیرگذار و مهم است.
  • تخصص، مهارت و تجربه دندانپزشک متخصص یا ارتودنتیست هم تاثیر بسزایی در هزینه خدمات ارتودنسی شما دارد. برای مثال اگر درمان ارتودنسی شما را یک دندانپزشک عمومی انجام دهد هزینه کمتری به نسبت یک متخصص ارتودنسی با مهارت و باتجربه دریافت خواهد کرد.

مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی نامرئی

در میان موارد نام برده شده در بالا، نوع دستگاه ارتودنسی استفاده شده، شدت ناهنجاری دندان های شما و سن بیمار مهم ترین نقش را در تعیین قیمت ارتودنسی نامرئی دارند، که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

نقش شدت ناهنجاری دندانها

شدت ناهنجاری های دندانی نقش موثری در برآورد هزینه ارتودنسی دندان دارد. افرادی که مشکلات جزئی در دندانهای خود دارند، در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود از درمان می رسند، اما برخی دیگر شدت ناهنجاری دندان هایشان بسیار شدید است و ممکن است درمان آنها بیشتر از یک سال طول بکشد.

همچنین در صورتی که فقط تعداد مشخصی از دندانهای یک فرد یا یک فک او نیاز به درمان داشته باشند، هزینه کمتری به نسبت ارتودنسی کامل دندان ها برای او خواهند داشت.

نقش نوع دستگاه ارتودنسی

متخصص ارتودنسی از دستگاه های مختلفی برای درمان ارتودنسی نامرئی استفاده می کند که شامل ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی با الاینرهای شفاف است. هر کدام از این نوع دستگاه ها قیمت متفاوتی به نسبت یکدیگر دارند.

تاثیر سن

در سن کودکی چون دندان ها هنوز ضعیف هستند و انعطاف پذیری آنها بالا است، درمان ارتودنسی در مدت زمان کوتاهی با هزینه کمتری انجام می شود. در صورتی که درمان ارتودنسی در سنین بزرگسالی، به دلیل تکامل پیدا کردن رشد استخوان ها و عدم انعطاف پذیری نیاز به صرف زمان بیشتر و هزینه بیشتری است.





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: