با ارتودنسی صورت نامتقارن آشنا شوید
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی برای دندان ها چیزی فراتر از صاف کردن دندان است. همچنین شامل بهبود رابطه بین قوس بالا و پایین است تا دندان ها بتوانند به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. با قرار دادن دندان ها و فک ها در یک راستا، می‌توانید تأثیرات مثبتی بر شکل و ویژگی های صورتتان مشاهده کنید. برخی از افراد به دلیل داشتن ناهنجاری هایی مانند عدم تعادل فک و صورت مشکلات زیادی را متحمل می شوند.

ارتودنسی صورت نامتقارن

اگر به چهره یک فرد قبل و بعد از گرفتن بریس نگاه کنید، او هنوز هم مانند خود واقعی‌اش به نظر می‌رسد؛ اما برخی از جزئیات وجود دارند که اگر شما بیشتر به آن عکس ها دقت کنید، متوجه می شوید که کاری فراتر از انجام یک ارتودنسی صورت نامتقارن انجام شده است.

مشکلاتی که باعث به هم ریختگی فرم صورت می شوند

دو مشکل عمده و اساسی وجود دارد که در دندان و فک به وجود می آید و عواقب اصلی آن این است که فرم صورت را به هم می ریزد. باید درمان این مشکلات را خیلی سریع پیگیری کنید و انجام دهید به این دلیل که ممکن است در طولانی مدت برای شما خطر آفرین باشد. این مشکلات عبارت اند از:

  • اوربایت
  • اپن بایت

اوربایت

هنگامی که دندان های بالایی فرد خیلی جلوتر از دندان های پایینی است. در واقع دندان های پایینی زیر دندان های بالایی قرار می‌گیرند و وقتی فرد دهانش را می بندد، باعث می شود که چانه اش به داخل فرو رفته و یا گونه های فرو رفته ای را برایش ایجاد کند. با برطرف کردن این مشکل، دندان ها تراز می شوند و حالت متعادل تری در صورت و چانه فرد به وجود می آید.

اپن بایت

هنگامی که شما یک گزش باز دارید، دندان های جلو به هیچ وجه با هم جمع می‌شوند؛ یعنی اینکه وقتی شما دندان هایتان را روی هم قرار می دهید، قسمت جلویی دندان هایتان به همدیگر نمی چسبند و بین آن ها فاصله وجود دارد. باید قسمت جلویی فک ها را هم به سمت پایین و به سمت داخل بکشیم تا مشکل حل شود که پروسه طولانی مدتی را نیاز دارد. همچنین انواع مشکلات دیگر مانند انواع مال اکلوژن ها از جمله کراس بایت یا دندان های کاملا کج هم می تواند شکل صورت و ویژگی های صورت شما را تحریف کند. تراز کردن دندان ها باعث می شود که یک لبخند زیبا و سالم با ویژگی های اصلی صورتتان به شما بخشیده شود و یک دندان ردیف و یک لبخند زیبا داشته باشید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: