ارتودنسی سلبریتی ها به چه صورت است؟
نوشته شده توسط : رعنا

افراد مشهور برای اینکه یک لبخند هالیوودی داشته باشند در سنین پایین (نوجوانی و جوانی) از ارتودنسی دندان برای مرتب کرد دندان های خود استفاده می کنند. زیرا زیبایی ظاهرشان باعث ایجاد فرصت های شغلی برای آنها می شود. چهره بسیاری از این افراد، بعد از طی کردن پروسه درمانی توانسته است تفاوت های آشکاری پیدا کند

بهترین سن ارتودنسی سن ۷ سالگی تا قبل از بلوغ کودک است اما در سنین بزرگسالی نیز می توانید از درمان های ارتودنسی بهره ببرید. تنها ایرادی که وجود دارد این است که در بزرگسالی مدت زمان درمان کمی طولانی تر خواهد بود اما امکان رسیدن به نتیجه مورد نظر وجود دارد.

عواملی که بر ناهنجاری ها تاثیرگذار است

عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند بر ناهنجاری های فک و دندان ها تاثیر بگذارند.

  • عامل ژنتیکی: در عامل ژنتیکی کوچک بودن فک می تواند باعث نامرتبی و شلوغی دندان ها شود و در صورت بزرگ بودن فک، دندان ها فاصله دار به نظر می رسند.
  • عوامل محیطی: از عوامل محیطی می توان به مکیدن انگشت، از دست دادن زود هنگام دندان های شیری و وجود لوزه های متورم اشاره کرد.

سلبریتی ها از کدام روش های ارتودنسی برای درمان استفاده می کنند؟

افراد مشهور ممکن است از انواع روش های ارتودنسی ثابت جهت ارتودنسی سلبریتی بهره ببرند. در درمان های ارتودنسی ثابت می توان حدود نیم میلی متر در ماه دندان ها را حرکت داد. از مزیت های مهمی که ارتودنسی ثابت دارد این است که به صورت ثابت بر روی دندان ها قرار می گیرد و نیازی به همکاری بیمار ندارد؛ در نتیجه روند درمانی می تواند کمی سریع تر انجام شود.

ارتودنسی فلزی:

ارتودنسی فلزی به دلیل اینکه هزینه درمانی کمتری دارد، مورد استفاده افراد بسیاری قرار گرفته . در این روش، ارتودنتیست از بریس هایی از جنس فلز ضد زنگ استفاده می کند. بریس ها با چسب بر روی دندان ها قرار می گیرند و سیم های ارتودنسی با کش های ارتودنسی به براکت ها متصل می شوند تا باعث قرارگیری دندان ها در مسیر صحیح خود بشوند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: