ارتودنسی عقب بردن فک
نوشته شده توسط : رعنا

گاهی اوقات اشکالاتی در جفت شدن دو فک پایین و بالا دیده می شود. این عارضه ممکن است بر زیبابی چهره اثر زیادی زیادی بگذارد و باعث نا امیدی و کاهش اعتماد به نفس  فرد شود. اگر این عوارض خیلی پیشرفت نکرده باشند می توان با ارتودنسی برطرفشان کرد، اما اگر خیلی شدید باشند ارتودنسی به تنهایی کافی نیست و به جراحی فک هم نیاز است. گاهی نیز به ارتودنسی عقب بردن فک نیاز است .

دلایل جفت نشدن فک بالا و پایین

عادت هایی که از دوران کودکی و یا سنین نوجوانی با فرد مانده باشند می تواند موجب بروز این عوارض شوند؛ مثل مکیدن انگشت یا مکیدن پستانک بعد از سه سالگی.

از دیگر موارد آن می توان به پر کردن دندان به شیوه نامناسب هم اشاره کرد. اما می توان گفت از پر اهمیت ترین های آنان عوامل ارثی و ژنتیکی است. اینکه بیرون زدگی فک پایین از چه سنی ظاهر می شود هم بستگی به میزان قوی بودن ژن دارد. اما معمولا این بیرون زدگی از کودکی تا سنین پایان رشد، حدود ۱۸ سالگی، ادامه پیدا می کند و سپس کند می شود. به هرحال هرچه از سنین پایین تر در فرد دیده شود به این معناست که قوی تر است.

آیا برای ارتودنسی عقب بردن فک پایین، محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر. به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای درمان های ارتودنسی وجود ندارد؛ اما بهتر است که در سنین پایین تر  به درمان اقدام کنیم؛ زیرا پس از سنین بلوغ، استخوان بندی دندان ها کاملا شکل گرفته است و ممکن است اگر به موقع اقدام نکنیم، در سنین بالا مجبور به جراحی فک شویم.

چه عواملی بر قیمت ارتودنسی تاثیر دارند؟

عوامل زیادی بر قیمت ارتودنسی تاثیر دارد، مثل شدت مشکل، سن بیمار، نوع لوازمی که برای ارتودنسی استفاده می شود، طول درمان ، محدوده مکانی شما، تغییرات ارز، پزشک متخصص و…

آیا ارتودنسی فک شامل بیمه می شود؟

همان طور که می دانید شرکت های بیمه به سختی مجاب می شوند تا هزینه های مرتبط با زیبایی را متقبل شوند. جنبه زیبایی ارتودنسی هم معمولا بیشتر از جنبه  درمان آن است؛ بنابراین معمولا بیمه هزینه های ارتودنسی را قبول نمی کند مگر آن که مشکلات آنقدر شدید باشد که موجب درد دهان، فک یا احساس ناراحتی در گردن و یا موارد دیگری مثل احتمال ابتلا به بیماری های پریودنتال و… شوند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: