با موم ارتودنسی و موارد مصرف آن آشنا شوید
نوشته شده توسط : رعنا

موم ارتودنسی یک ماده نرم و قالب بندی شده است و برای مراجعانی که تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته است تجویز میشود. این موم در واقع یک لایه محافظ و سدی بین بریس ارتودنسی با بافت های نرم داخل دهان است. در برخی افراد این امکان وجود دارد که براکت ها و سایر بخش های بریس باعث زخمی شدن لب، زبان و یا لثه شوند. ما این موم را به روی براکت میزنیم تا دیگر براکت به این بافت ها برخورد نکند. متخصص ارتودنسی معمولا این موم یا وکس را برای کودکان درخواست میدهد که ممکن است در ابتدا با بریس ها مشکل داشته باشند.

مزایای موم ارتودنسی چیست؟

همانطور که گفته شد بیشترین استفاده کننده گان از موم ارتودنسی بچه ها هستند. بچه ها با کمک این موم میتوانند به راحتی و بدون دغدغه طول دوره درمان ارتودنسی را پشت سر بگذارند. علاوه بر این بزرگسالان نیز میتوانند بدون اینکه کسی موم را ببیند برای کاهش آسیب ناشی از براکت میتوانند موم بزنند.

چگونه از موم ارتودنسی استفاده کنیم؟

موم را می توان با دست و بدون هیچ گونه ابزار خاصی استفاده کرد.  تنها کافی اسک که یک تکه کوچک از آن را (اندازه یک نخود) جدا کرده و داخل دستان خود قرار داده تا گرمای دستتان آن را آب کند. بعد از اینکه موم توسط گرمای بدن خودتان کمی شل شد آن را روی براکت ها بزنید. دقت کنید که لزومی ندارد آن را روی همه براکت ها بزنید. تنها کافیست براکتی که شما را اذیت میکند یا جایی را زخم کرده پیدا کنید و به آرامی روی تمام سطح براکت را با موم ارتودنسی دندان آغشته کنید.

آیا به جای موم ارتودنسی می توان از موم های آرایشی استفاده کرد؟

نه به هیچ عنوان ما چنین چیزی را به شما توصیه نمیکنیم. اگر براکت ها شما را اذیت میکنند تنها باید از وکس و موم ارتودنسی استفاده کنید نه چیز دیگرید. سایر موم ها را اگر ببلعید احتمال مسموم شدن شما وجود دارد. لطفا از انجام اینکار خودداری کنید

آیا قبل از خواب می شود از موم استفاده کرد؟

استفاده از موم در طول شب کاملاً خوب است، به خصوص اگر به صورت دمر با رو به شکم میخوابید و صورت خودتان را تحت فشار قرار میدهید. زیرا در این وضعیت بریسها بیشتر با فضای داخلی دهان شما در ارتباط هستند و احتمال وارد شدن آسیب وجود دارد. از طرف دیگر موم سمی نیست و اگر آن را قورت بدهید مشکلی برایتان ایجاد نیمشود. بنابر این بله چنین چیزی امکان دارد.

منبع: https://www.karajortho.ir/





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: