اسلیو یا بای پس؟ کدام یک بهتر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

سبک زندگی ناسالم عوارض و خطرات بسیار زیادی دارد که یکی از مهم ترین آنها چاقی و اضافه وزن زیاد است. چاقی مفرط در اثر تجمع چربی بیش از حد به وجود می آید و متاسفانه در صورت عبور وزن از یک عدد خاصی، ورزش و رژیم غذایی نمی توانند برای لاغری موثر باشند و نیاز به جراحی های لاغری مانند اسلیو معده یا بای پس است؛ سوالی که در اینجا مطرح است این است که اسلیو یا بای پس کدام بهتر است؟

اسلیو معده چیست؟

یکی از روش های جراحی چاقی؛ اسلیو معده یا اسلیو عمودی است که طی آن حدود 70 الی 80 درصد از معده برداشته می شود. اسلیو معده با دستگاه لاپاراسکوپی انجام می شود و برای این کار جراح لاغری برش بسیار کوچکی را روی پوست ایجاد می کند و عمل از طریق همین برش انجام می شود. نتیجه این عمل کوچک شدن معده و کم اشتهایی و در نهایت لاغری فرد است.

بای پس معده چیست؟

یکی دیگر از روش های جراحی لاغری؛ بای پس معده است. در این عمل معده فرد کوچک تر می شود و میزان مصرف غذا نسبت به قبل خیلی کمتر می شود و فرد کاملا احساس سیری می کند. همچنین هضم غذا هم تغییر می کند و کالری کمتری به بدن می رسد.

میزان کاهش وزن در عمل اسلیو یا بای پس چقدر است؟

میزان کاهش وزن در عمل بای پس بسیار زیاد است و این عمل تقریبا برگشت ناپذیر است. افراد در طی 18 ماه اول پس از عمل بای پس معده، کاهش وزن 70 درصدی را تجربه می کنند که در صورتی که همراه با رژیم و ورزش باشد این کاهش وزن بسیار بیشتر خواهد بود.

میزان کاهش وزن در اسلیو معده حدود 20 الی 30 درصد از کل وزن یا به عبارتی 50 الی 70 درصد از کل وزن اضافه است. افراد در طی 6 ماه اول پس از عمل اسلیو بیشترین میزان کاهش وزن را تجربه می کنند. پس از این مدت روند کاهش وزن کمی آهسته تر اتفاق می افتد که با رژیم غذایی صحیح و ورزش می توانید این روند را ادامه دهید. پس از دو سال بعد از جراحی اسلیو معده فرد باید بیش از 70 درصد از وزن اضافه خود را از دست بدهد.

کلام آخر

همان طور که گفتیم انتخاب بهترین روش جراحی لاغری بر عهده جراح شماست اما اگر بخواهیم بر اساس مطالبی که گفتیم بگوییم اسلیو یا بای پس کدام یک بهتر است؟ باید بگوییم که اسلیو معده در مقایسه با جراحی بای پس معده مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای اولیه این متد کاهش اشتها، سرعت و سهولت جراحی است. همچنین پس از جراحی اسلیو بدن به ویتامین کمتری نیاز دارد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

 





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: