نکاتی برای انتخاب و خرید النگو
نوشته شده توسط : رعنا

النگو یکی از ساده ترین و مهم ترین زیورآلاتی است که خانم ها از آنها به وفور استفاده می کنند. از دوران مصریان باستان، مردان النگو را بر بازو و دختران و زنها بر مچ خود می آویختند. این طلا از ظریف ترین و پركارترین طرح ها تا حلقه های ساده را برای تمامی سنین از کودک تا افراد مسن، شامل می شود.

خرید النگو را می توان برای 3 کاربرد زیر استفاده کرد:

  • عده ای از افراد تنها به دلیل زیبایی و دوست داشتن جواهرات و النگو های طلا آنها را خریداری می کنند.
  • گروهی دیگر به عنوان یک روش بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در طلا به دنبال خرید النگو و جواهرات طلا می روند.
  • دسته ای از افراد هم به عنوان خرید هدیه برای عزیزانشان یا مراسم ازدواج به دنبال جواهرات و النگوی طلا می روند.

نکات برای خرید طلا

النگو نوعی دستبند است با این تفاوت که قابلیت تغییر سایز مانند دستبند های زنجیری را ندارد، به همین دلیل هنگام خرید النگو باید به سایز آن دقت کنید. در هنگام خرید النگو همواره لازم است به نکات زیادی توجه کرد که در ادامه به بیان تعدادی از این نکات می پردازیم.

در هنگام خرید به ظاهر طلا توجه کنید.

متاسفانه برخی از طلا فروشان با روش های خاص خود، جواهرات و النگو های طلای دست دوم را به اسم طلای نو به شما عزیزان می فروشند. در هنگام خرید زیورآلات و النگوی طلا، به طور کامل بدنه، اطراف قفل ها، سطح النگو و ... را بررسی کنید. زیرا اگر خط و خشی روی النگو باشد، با آبکاری از بین نمی رود و شما را هنگام فروش النگو دچار مشکل می کند و از قیمت آن می کاهد. همچنین حتما به لبه های آن دقت کنید تا تیز و برنده نباشند. زیرا درصورتی که لبه های آن تیز باشد موجب آسیب رسیدن به بدن و لباس شما می شود.

اگر حک کردن اسم یا تصویر بر روی النگو طلا برای شما جذاب است، توصیه می کنیم از انواع پهن آن خریداری کنید تا قابلیت انجام دادن این امر را داشته باشد.

النگو متناسب برای استفاده هر فرد، النگویی است که به میزان 1 تا 5/1 سانتی متر از سایز دست فرد بزرگ تر باشد.

النگوهای باریک و ظریف نسبت به النگو های تک پوش که پهن تر هستند ( همانطور که از اسمشان پیداست، به صورت تکی پوشیده می شوند) گزینه بهتری هستند. زیرا مدل های باریک هیچگاه از مد نمی افتند، همچنین می توانید حدود 10 تا 12 تا آنها را درون یک دست بیندازید.

اسم طلا معمولا افراد را به یاد رنگ زرد آن می اندازد چون متداول ترین رنگ است. اما همانطور که می دانید طلا در رنگ های دیگری همچون سفید، صورتی یا رزگلد، قرمز و آبی نیز وجود دارد که انتخاب رنگ آن بستگی به سلیقه هر فرد دارد.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: