طرح لبخند و روش های اصلاح آن
نوشته شده توسط : رعنا

هنگام لبخند زدن لب ها، لپ ها، دندان ها، لثه و سایر بخش های صورت شما درگیر می شود. اما چیزی که در یک لبخند بیشتر از بقیه اجزا دیده می شود، دهان و اجزای آن به خصوص دندان ها هستند. به مجموع اجزای دخیل در این لبخند، طرح لبخند گفته می شود و اصلاح طرح لبخند به پیدا کردن عیوب مربوط به این فاکتور ها مخصوصا دندان ها حین لبخند زدن و ترمیم یا برطرف کردن آن عیوب اشاره دارد.

اینکه لبخندتان ظلهر زیبایی ندارد، به دلایل مختلفی مانند سایز نامناسب دندان ها، به هم ریختگی و رنگ نامتناسب آن ها بستگی دارد. اصلاح طرح لبخند درواقع جنبه درمانی نداشته بلکه یک روش زیبایی دندان به حساب می آید. در واقع متخصص ترمیم و زیباییدر این پروسه، لبخندی زیبا که متناسب با چهره شما باشد طراحی کرده و برای رسیدن به آن تغییراتی در دندان ها، لثه و … ایجاد می کند.

خدمات دندانپزشک اصلاح طرح لبخند

سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ

این روش درمانی، تیر‌گی‌ ها و رنگدانه‌ هایی که با گذشت زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ ها شده و حتی بعضی بد رنگی ‌های ژنتیکی، را بر طرف کرده و باعث سفیدی دوباره دندان های شما می شود.

باندینگ دندان یا ونیر کامپوزیت

این پروسه به بهبود و زیباسازی ظاهر دندان ‌های آسیب دیده به علت پوسیدگی، شکستگی یا لب پر شدگی، تراشیدگی و ... کمک میکند. این مواد با استفاده از چسب مخصوصی روی دندان قرار می گیرند و با نور مخصوصی در محل مورد نظر محکم می ‌شوند.

لمینت دندان یا ونیر پرسلین

پرطرفدارترین درمان در اصلاح طرح لبخند استفاده از لمینت دندان است که به صورت لایه ‌ای روی سطح دندان قرار گرفته و عیوب دندان را می ‌پوشاند.

روکش دندان

روکش همان پروتز دندان ثابت است که یک کلاهک از جنس سرامیک یا فلز است.

بریج دندان

یکی از راه‌ های پر کردن جای خالی دندان از دست رفته، بریج دندان است. بریج به این صورت است که با قرار گرفتن روی دندان ‌های مجاور ناحیه بی ‌دندان، به شکل یک پل قسمت بی ‌دندان را کامل می ‌کند.

ایمپلنت دندان

بهترین جایگزین برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. ایمپلنت از جنس تیتانیوم بوده و به صورت میله باریکی است که درون استخوان فک قرار می ‌گیرد.

اصلاح طرح لبخند لثه ‌ای به کمک لیفت لثه

در طی جراحی لیفت لثه، بافت لثه برداشته می‌ شود و در نتیجه قسمت بیشتری از دندان ‌ها نمایان شده و این باعث بلندتر دیده شدن دندان ‌ها می ‌شود.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از زیر شاخه ‌های دندانپزشکی است که به معنای صاف کردن و درست کردن دندان است.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: