بهترین زمان خرید طلا چه زمانی است؟
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می دانید طلا ماندگاری بالایی دارد و امکان ضرر دیدن در آن بسیار کم است. این ویژگی،  بازار طلا را تبدیل به یکی از قابل اعتماد ترین بازار های سرمایه گذاری در جهان تبدیل کرده است و افراد زیادی به جای بورس و ارز، در این بازار سرمایه گذاری می کنند.

چرا لازم است طلا بخریم؟

هنگامی که احتمال وقوع یک فاجعه اقتصادی در یک کشور پیش بینی می شود، سرمایه گذاری در طلا راهی برای حفظ سرمایه خود هم در طولانی مدت و هم کوتاه مدت در مقابل سقوط بازار بورس و دیگر بازارها محسوب می شود. با بررسی و مقایسه ارز با طلا به این نتیجه میرسیم که نوسانات بازار ارز زیاد است و شاید سود زیادی از آن نصیبمان نشود، اما ارزش دارایی ما هنگامی که طلا خریده ایم یا ثابت مانده یا بالا می رود.

بهترین زمان معامله چطور تشخیص دهیم؟

بهترین زمان خرید و فروش طلا را با توجه به موارد زیر می توان فهمید:

عرضه و تقاضا

با نگاه کردن به بازار های سرمایه گذاری می توان دریافت زمانی که حجم عرضه بالاتر از میزان تقاضا باشد روند قیمتی به صورت نزولی است و بالعکس. هنگامی که حجم تقاضا زیاد است می توانید طلای سرمایه گذاری شده خود را با قیمت بالا تری به فروش برسانید.

به روندها توجه کنید

افت و خیز قیمت ها و میزان خرید و فروش ها در طول سالیان سال در قالب نمودار با آپدیت روزانه در دید عموم است. افراد متخصص در این حرفه می توانند با استفاده از خطوط های حمایتی و مقاومتی آینده یک سهم را پیش بینی کنند و با توجه به آن به خرید و فروش یک سهم بپردازند.

بهترین زمان خرید طلا در روز

این که چه ساعتی از روز را برای خرید طلا انتخاب کنیم در بازه‌ های زمانی گوناگون، متغیر است و این متغیر بودن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که به سادگی بر روند صعودی و یا نزولی بودن قیمت ‌ها تاثیرگذار هستند. با توجه به اینکه ساعات کار طلا فروشی ها معمولا از 10 صبح تا 9 شب به صورت غیر یکسره است، طبیعی است که خرید طلا در ساعت ‌های پیش از ۱۰ صبح چندان کار عاقلانه ‌ای نباشد و فروشندگان هم برای این ساعت آمادگی فروش حتی به قیمت ‌های عالی را نیز ندارند.

به شما توصیه می کنیم که قبل از این که اقدام به خرید طلا کنید و با این منظور روانه بازار شوید، ابتدا قیمت طلای جهانی و ارز روز را بفهمید و از روند صعودی و نزولی آن‌ ها رد ابتدای روز اطلاع یابید.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: