انجام خدمات دندانپزشکی کودک همراه با بیهوشی
نوشته شده توسط : رعنا

دندانپزشک کودکان در رابطه با سلامت دندان‌ های شیری اطفال تا زمانی که بیفتند فعالیت می‌ کند. این دندان ها به علت های مختلفی برای کوک حائز اهمیت هستند: مانند اجازه جویدن درست به کودکان و در نتیجه سلامت تغذیه کودک، تکلم مناسب کودک و حفظ فضای مورد نیاز برای رشد دندان‌ های دائمی.

چرا مراجعه به دندانپزشک کودکان مهم است؟

کودکان معمولا در شش ماهگی اول زندگی خود اولین دندان شیری خود را دریافت می کنند و از حدود 6 یا 7 سالگی شروع به از دست دادن این دندان ها می کنند تا در نهایت دندان های دائمی جایگزین آنها شوند. نحوه رویش و ریزش دندان های شیری به طور مستقیم با رویش دندان های اصلی و داذمی ارتباط دارد. با مراجعه به فوق تخصص دندانپزشکی کودکان از همان ابتدا می توان سلامت دندان و لثه کودک را بررسی کرد تا بتوان تضمین کرد که در سنین بزرگسالی دچار مشکل نمی شود.

درمان با بیهوشی

پزشکان در برخورد با کودکانی که همراهی لازم را انجام نمی دهند مجبور به بیهوشی کودک و انجام خدمات می شوند. عوامل بسیاری مانند کم سن بودن، تجربه های خوب یا بد قبلی و اطلاعات نادرستی که توسط دیگران و یا حتی والدین به کودک داده می شود در همکاری کردن یا نکردن کودک دخیل است که باعث انجام خدمات دندانپزشکی کودک با بیهوشی میشود.. روش بیهوشی در مورد کودکانی که دارای معلولیت جسمی و یا ذهنی هستند هم بسیار کاربردی است.

خدمات دندانپزشکی کودکان

در درمانگاه های تخصصی دندانپزشکی کودکان، خدماتی جهت درمان مشکلات دهان و دندان ارائه می شود که در این مقاله به 2 مورد از این خدمات اشاره میکنیم:

باندینگ دندان

یکی از روش های ترمیم دندان، باندینگ دندان است که در این فرآیند موادی از جنس رزین کامپوزیت که به رنگ دندان هستند روی دندان زده شده، با نور مخصوصی سفت می شوند و قسمت های خالی دندان را پر می کنند. از جمله موارد استفاده از باندینگ دندان می توان به دندان های شکسته یا لب پریده، فاصله بین دندان های جلو و دندان هایی که نیاز به تغییر رنگ دارند، اشاره کرد. از بین موارد نام برده شده، شکستگی و آسیب دندان های جلویی در کودکان بیشتر اتفاق می افتد.

هزینه باندینگ دندان به نسبت دیگر روش های ترمیم دندان مانند کامپوزیت و یا لمینت دندان کمتر است. اما یکی از معایبی که در این روش وجود دارد این است که رنگ پذیری این روش به نسبت سایر روش های دیگر مانند لمینت بیشتر است.

فضا نگهدارنده دندان و یا ارتودنسی پیشگیرانه

در مواقعی که دندان شیری کودک زودتر از زمان مناسب خود بیفتد، دندان های کناری شروع به حرکت به سمت فضای خالی دندان می کنند و جای دندان دائمی ای که زیر لثه قرار دارد را پر می کنند و باعث رویش نامرتب همه دندانهای دائمی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، دندانپزشک متخصص یا ارتودنتیست با وسیله ای به نام نگهدارنده، فضای خالی را تا زمان رویش دندان دائمی پر می کند.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: