راهنمای خرید زنجیر طلا
نوشته شده توسط : رعنا

حلقه هایی که به حالت رشته ای به یکدیگر متصل می شوند، یک زنجیر طلا را تشکیل می دهند. زنجیر طلا یکی از انواع زیورآلات پرکاربرد در میان افراد است که علاوه بر جنبه زینتی خود، می تواند یک سرمایه گذاری عالی نیز باشد. این زنجیر انواع گوناگونی دارد و بسته به سلیقه شما از عیار و طرح های مختلفی تشکیل شده است.

زنجیر طلا ممکن است از طلای جامد، روکش طلا و یا طلای نورد شده ساخته شده باشد. طلای جامد از آلیاژ طلای خالص ساخته شده است و سطوح مختلفی از خلوص شامل طلای 18 عیار و 14 عیار دارد. با اینکه طلای 24 عیار خالص ترین و با ارزش ترین طلا است، اما طبق توضیحاتی که در مقاله های قبلی دادیم، این طلا به دلیل نرمی بسیار زیاد خود، به طور مستقیم قابل استفاده نیست و معمولا با فلزات دیگری مانند روی، مس و نقره ترکیب می شوند تا استحکام آن بالاتر رود.

روکش طلا نوعی از طلا است که زنجیر از فلز دیگری غیر از طلا ساخته می شود و در آخر با یک لایه از طلای مذاب روکش می شود تا در ظاهر شبیه به طلا شود. این نوع زنجیر طلا در مقایسه با طلای جامد که از طلا پر شده است، تنها حدود 0.05 درصد وزن خود از طلا تشکیل شده است. به همین دلیل ارزش بسیار کمی دارد ولی در بین افراد بسیار محبوب است زیرا از نظر قیمتی به صرفه است. روکش کشیده شده روی طلا به مرور زمان و بر اثر ساییدگی و زنگ زدن از بین می رود و نیاز است مجددا بعد از چند وقت آبکاری شود.

به حالتی که روی یک فلز پایه ی غیر طلا، معمولا نقره، ورقه ایی از طلا را قرار می دهند، طلای نورد شده گفته می شود. طلای نورد شده از نظر قیمتی از طلای جامد ارزان تر و از روکش طلا گران تر است.

انواع زنجیر طلا

اگر قصد خرید طلا دارید لازم است این نکته را بدانید که زنجیر طلا به طور کلی به دو دسته زنجیر طلای توپر و زنجیر طلای توخالی تقسیم می شود.

زنجیر طلای توخالی که با لایه هایی از طلا ساخته می شود، مانند لوله است و درون آن خالی است. این نوع طلا به منظور کاهش حجم طلای مصرفی در زنجیر استفاده می شود و در نتیجه از نظر قیمتی به صرفه هستند. اما طلای تو خالی به شدت شکننده است، از استحکام کمی برخوردار است و با کوچک ترین ضربه ممکن است دچار فرورفتگی شود. اگر به دنبال یک قطعه زنجیر طلا با ماندگاری طولانی هستید، بهتر است زنجیر طلای جامد را انتخاب کنید.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: