تفاوت نیم ست طلا با سرویس طلا در چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ست و نیم ست، به انواعی از طلا گفته می‌ شوند که به صورت مجموعه به فروش می ‌رسند. اجزا و قطعات موجود در این مجموعه یک شباهت و شکل ظاهری هماهنگی هستند و به صورت یک جا فروخته می شوند. حال برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که تفاوت نیم ست طلا با سرویس طلا در چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم این تفاوت را برای شما توضیح داده و به شما بگوییم که هر کدام از چه اکسسوری‌ هایی تشکیل شده ‌اند. در ابتدا به تعریف هر کدام از این موارد می پردازیم.

نیم ست طلا زنانه شامل چیست ؟

نیم ست طلا جزء یکی از انواع مختلف زیورآلاتی است که از قدیم تا به امروز بین بانوان و حتی آقایان طرفداران زیادی دارد. نیم ست معمولا شامل گردنبند و یک جفت گوشواره می باشد. البته ممکن است بعضی نیم ست ها دارای گردنبند و دستبند و یا گوشواره و  دستبند هم باشند.

نیم ست طلا معمولا بین دختران جوان بیشتر طرفدار دارد، به این دلیل که استایل فرد را اسپرت می کند و دارای انواع طرح های بروز و مدرن می باشند. این گزینه، می تواند برای کادو دادن یک مورد خیلی مناسب باشد. نیم ست ها برخلاف سرویس ها ، بیشتر حالت اسپرت دارند. بعضی از نیم ست ها دارای انواع سنگ های گرانبها و زینتی نیز می باشند و زیبایی چندین برابری به آنها می بخشد.

سرویس کامل طلا زنانه شامل چیست ؟

سرویس طلا مجموعه کاملی از زیورآلات است که گردنبند، گوشواره، انگشتر و دستبند طلا از موارد تشکیل دهنده یک سرویس طلا هستند. سرویس ‌های طلا در واقع نگین ‌دار هستند و دارای جواهرات و سنگ ‌های قیمتی اصل می باشند. اما با توجه به وجود جواهرات در ساخت سرویس طلا، قیمت آن سرویس بسیار بالا است و به جای جواهرات، استفاده از نگین‌ های اتمی در ساخت سرویس طلای ایرانی بسیار مرسوم است.

تفاوت نیم ست طلا و ست طلا

اولین تفاوتی که درباره این مجموعه از جواهرات گفته شد، تفاوت در تعداد اجزای تشکیل دهنده این زیورآلات است. تفاوت دیگری بین نیم ست طلا و ست کامل آن قابل مشاهده است، نوع طلای استفاده شده در این مجموعه ها است. در ساخت انواع ست، بیشتر از طلای سفید استفاده می‌ شود. در مورد نیم ست ‌ها اما طلای زرد بیشتر ترجیح داده می ‌شود.

علاوه بر این موارد، این 2 مجموعه از نظر شکل ظاهری نیز با هم تفاوت دارند. بدین صورت که سایز گردنبند در ست طلا بزرگتر است و بدون زنجیر جداگانه است و اجزای آن یکسره هستند و از هم جدا نمی شوند. اما گردنبند نیم ست شامل 2 جزء پلاک و زنجیر است و انتخاب این زنجیر و پلاک می تواند بسته به سلیقه شما تغییر باشد.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: