لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان پوسته ظریف و نازکی به ضخامت ۰.۲ الی ۰.۵ سانتیمتر است که از جنس سرامیک یا شیشه است و توانایی اصلاح ساختاری و ظاهری دندان را دارند. در مرحله اول، دندانپزشک دندانهای شما را معاینه می کند. سپس برای نصب لمینت دندان، با توجه به جنس و ضخامت لمینت، دندان های بیمار را کمی تراش می دهد و از دندان قالبگیری می کند و قالب را برای ساخت لمینت منحصر به فرد بیمار به لابراتوار می فرستد. در مرحله آخر دندانپزشک برای چسباندن لمینت، روکش های لمینت دندان را روی دندان های شما می چسباند.

علاوه بر مورد ذکر شده در بالا، لمینت دندان یکی از روش های رایج سفید کردن دندان ها است. هزینه لمینت دندان به نسبت سایر روش های سفید کردن دندان مانند بلیچینگ دندان بیشتر است و بالا بودن این هزینه به دلیل کیفیت ساخت و مواد تشکیل دهنده در این روش است.

انواع لمینت دندان

انواع لمینت دندان شامل لمینت سرامیکی و کامپوزیتی است. ویژگی ها و هزینه لمینت دندان کامپوزیتی و سرامیکی از یکدیگر متفاوت هستند. هر دو نوع لمینت ذکر شده در واقع از چند لایه بسیار نازک سرامیکی تشکیل شده اند و فوق العاده محکم هستند که می توانند به نوعی جایگزینی برای مینای دندان انسان شوند.

لمینت دندان کامپوزیتی

لمینت دندان کامپوزیتی که به کامپوزیت دندان نیز معروف است، موادی به رنگ دندان ها است که اصولا در مطب ساخته می شود و نیازی به قالب گیری و ارسال آن به لابراتوار نیست. همان طور که از نام لمینت دندان کامپوزیتی می توان حدس زد، این لمینت از جنس کامپوزیت می باشد. نصب کامپوزیت بر روی دندان ها اصولا در یک جلسه یا حداکثر دو جلسه درمانی انجام می شود و شما در سریع ترین زمان ممکن به دندان های سفید و زیبای خود می رسید.

مزایای لمینت دندان کامپوزیتی

هزینه کامپوزیت دندان یا همان لمینت دندان کامپوزیتی تقریبا نصف قیمت لمینت های سرامیکی است.

امکان برداشتن روکش های کامپوزیتی وجود دارد.

درمان با لمینت دندان کامپوزیتی تنها در یک جلسه انجام می شود و نیازی به ارسال آن به لابراتوار نیست.

نیازی به تغییر سایز و تراش دادن دندان ها نیست.

معایب لمینت دندان کامپوزیتی

اگر فرد به بهداشت دهان و دندان خود توجه نکند، امکان تغییر رنگ روکش های کامپوزیتی بسیار زیاد است.

طول عمر روکش های کامپوزیتی از روکش های سرامیکی کمتر است و معمولا بین 5 تا 10 سال است..

تخصص دندانپزشک چه تاثیری روی هزینه لمینت دندان دارد؟

درمان لمینت دندان توسط دندانپزشکان عمومی، متخصص پروتز و متخصص ترمیمی و زیبایی انجام می شود. در صورتی که این درمان توسط دندانپزشک عمومی انجام شود هزینه کمتری دریافت می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: