زنجیر امگا چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

امگا اولین بار در دهه ۸۰ میلادی مد شد، اما هنوز هم زنان زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. در سال‌ های اخیر استفاده از چندین گردنبند کوتاه و بلند به طور همزمان مد شده که در میان آنان استفاده از زنجیر امگا به عنوان کوتاه‌ ترین زنجیر بسیار رایج است.

آیا می ‌دانید زنجیر امگا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ زنجیر یا گردنبند امگا یک زنجیر صاف و مسطح است که از اتصال قطعات فلزی به یکدیگر ساخته می‌ شود. ارتفاع این گردنبند معمولا کوتاه است و می ‌توان از آن به عنوان چوکر)نوعی گردنبند که کیپ دور گردن را می ‌گیرد (استفاده کرد. در صورت بلند بودن آن، احتمال تاب برداشتن و شکستن آن زیاد می شود؛ پس بلندی آن از ۴۰ تا ۵۰ سانتی ‌متر بیشتر نمی شود.

به طور کلی، در ساخت زنجیرهای امگا هیچ حلقه یا مهره ‌ای برای اتصال به کار نرفته است. این زنجیراز فلزی نرم و صاف تشکیل شده است و بخش داخلی آن را سیم‌ های به هم تنیده شده یا شبکه ‌ای فلزی تشکیل داده‌ اند. همین بخش داخلی به انعطاف ‌پذیری زنجیر کمک بسیار زیادی می‌ کند و به همین خاطر است که امگا را می ‌توان تا حدی یک زنجیر مستحکم به‌ شمار آورد.

راهنمای نگهداری از زنجیر امگا

یکی از بزرگترین معایب انواع زنجیر امگا این است که خیلی راحت پیچ می‌ خورد و خم می‌ شود. نوع بافت و ساختار این گردنبند، آن را بسیار آسیب ‌پذیر کرده است، در حدی که اگر بنا به هر دلیلی پیچ بخورد، می‌ شکند یا غر می‌ شود و تعمیر آن هم کار آسانی نیست.

این زنجیر نسبت به دیگر انواع زنجیر ها به مراقبت بیشتری نیاز دارد. پس هنگام خرید این نوع زنجیر باید به این نکته بسیار توجه کرد. داشتن اطلاعات درباره انواع زنجیرها، هنگام خرید زنجیر طلا به شما کمک شایانی می کند. مثلا نباید بگذارید به لباس گیر کند، یا نباید به هیچ عنوان شب با این گردنبند بخوابید چون خم می‌ شود، می‌ شکند و تعمیرش هم آسان نیست. در کل مراقبت کردن از این زنجیر بسیار به ‌صرفه ‌تر و منطقی‌ تر از آن است که هزینه دوباره برای تعمیر این زنجیر بدهیم و در آخر هم زنجیری تحویل بگیریم که به طور واضح آسیب دیده است.

انتخاب آویز برای گردنبند امگا

به آویزی که از گردنبند امگا آویزان می شود اسلاید یا اسلایدر گفته می شود. آویزان کردن این آویز خیلی هم رایج نیست زیرا به زیبایی زنجیر لطمه می ‌زند. توجه داشته باشید که اسلاید نباید کیپ زنجیر باشد و باید به قدری آزاد باشد که به راحتی در طول زنجیر حرکت کند. یعنی مانند آویزهای معمولی زنجیرهای دیگر، نباید در یک محل مشخص، قفل شود و باید اجازه حرکت داشته باشد.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: