عوارض ارتودنسی دندان چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از افرادی که می خواهند ارتودنسی انجام دهند، به دنبال پاسخ این سوال هستند که ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد. ارتودنسی مانند هر فرآیندی که روی بدن انجام می شود، برای شما خطرات جزئی را به همراه دارد. اما به طور کلی این عوارض ناشی از ارتودنسی بسیار محدود هستند.

ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد؟

از جمله عوارض ارتودنسی دندان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دندان درد خفیف

از زمانی که برای اولین بار از دستگاه ارتودنسی استفاده می کنید تا هنگام عادت کردن دهان به تجهیزات ارتودنسی، این امکان وجود دارد که درد و ناراحتی خفیفی داشته باشید. این ناراحتی به درمان انتخابی و آستانه درد شما بستگی دارد. استفاده از مسکن زیرنظر پزشک، راه حلی برای این مشکل است.

فرسایش مینای دندان

امکان فرسایش مینای دندان هنگام استفاده از بریس های ثابت در هنگام ارتودنسی وجود دارد. چون هنگام استفاده از بریس های ثابت مسواک زدن برخی نواحی دندان ها سخت است و دسترسی راحت به همه قسمت های دندان وجود ندارد، اگر قند یا ترکیب های این چنینی به مدت زیادی روی دندان باقی بماند، با گذشت زمان منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی دندان می شوند. این پوسیدگی ها به صورت لکه ‌های سفید یا زرد روی دندان ظاهر می‌شوند.

اقداماتی که می توان برای کاهش این خطر انجام داد شامل اجتناب از خوردن مواد غذایی شیرین، نوشیدن نوشیدنی‌ های حاوی قند، مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندان‌ های حاوی فلوراید و شست و شوی روزانه دهان با دهانشویه حاوی فلوراید می شود.

عفونت لثه

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه به ویژه کسانی که تحت درمان ارتودنسی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می ‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت لثه شود که باعث حرکت کند و آهسته دندان های شما می شود. نتیجه این اتفاق، گذراندن یک درمان طولانی مدت برای افراد است.

در برخی موارد، عفونت می ‌تواند به بافت‌ هایی که از دندان ‌های شما پشتیبانی می‌ کنند نیز آسیب جبران ناپذیری وارد کند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهداشت دهان و دندان خود را به طور کامل رعایت کنید و از راهنمایی های متخصص ارتودنسی برای جلوگیری از عفونت ‌های لثه استفاده کنید.

کوتاه شدن و تحلیل ریشه دندان

طول ریشه دندان ‌های برخی از بیماران در طی درمان گاهی تحلیل رفته، کشیده یا پاره می ‌شود. پیش بینی اینکه این اتفاق برای شما بیفتد یا نه تقریبا غیرممکن است، اما برخی از افراد نسبت به دیگران، بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند. به طور کلی کوتاه شدن ریشه دندان عواقب قابل توجهی ندارد اما در موارد بسیار نادر ممکن است طول عمر دندان را تهدید کند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: