ارتودنسی دندان چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از تخصص‌های مربوط به رشته دندانپزشکی است که تمرکز آن بر تشخیص و درمان ناهنجاری‌های دندان‌ها و اجزای مرتبط با آن در صورت می‌باشد. ارتودنسی یکی از چندین شاخه‌ی تخصصی در رشته دندانپزشکی است که به طور اختصاصی با تشخیص و درمان ناهم ردیفی دندان‌ها و بی‌نظمی اجزای ناحیه فک سر, و کار دارد.

در اوایل پیدایش این تخصص، روش‌های ارتودنسی بیشتر برای مرتب و صاف کردن دندان‌های کودکان و نوجوانان استفاده می‌شد، اما امروزه حدود 30 درصد از بیمارانی که از ارتودنسی استفاده می‌کنند را بزرگسالان تشکیل می‌دهند. درمان ارتودنسی یک شاخه چندجانبه یا چندمنظوره در دندانپزشکی است که می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با روش‌های درمانی فک و صورت یا دندانپزشکی زیبایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای روش ارتودنسی دندان

ردیف و مرتب بودن دندان ها، مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که از آن می توان به امکان تمیز کردن راحت تر دندان هاف ارتقای بهداشت دهان و دندان، تکلم ئاضح و رسا و داشتن لبخند زیباتر اشاره کرد.

نتایج استفاده از روش‌های ارتودنسی می‌تواند برای هر فرد بسیار چشمگیر و قابل توجه باشد. لبخندهای زیبا، بهبود سلامت دهان و دندان و افزایش کیفیت زندگی برای اغلب افراد در هر سن و سالی، از مزایای استفاده از روش ارتودنسی می‌باشد. علاوه بر آن، می‌تواند نتایج بیشتر و تأثیرگذارتری هم داشته باشد که به هماهنگی و تعامل مناسب میان ما و شما در زمینه اقدامات مراقبت از ارتودنسی ثابت و بهداشت دهان و دندان بستگی خواهد داشت.

ارتودنسی در زمان بارداری

برای زنان باردار بسیار مهم است که نه تنها از نظر ظاهری در وضعیت خوبی باشند، بلکه شرایط احساسی و روانی خوبی نیز داشته باشند. چراکه شرایط جسمی و روانی یک مادر باردار، تأثیر بسیار زیادی بر سلامت خود او و فرزندش خواهد داشت. نکات مهمی که باید قبل از اقدام به استفاده از روش ارتودنسی در زمان بارداری به آنها دقت کرد، عبارتند از:

  • بیماری‌های لثه و پریودنتال ناشی از بارداری
  • تغییرات هورمونی در زمان بارداری که بر حرکت دندان‌ها تأثیر می‌گذارد.
  • چگونگی عادت به خوردن و جویدن غذا در زمان بارداری و تأثیر آن بر درمان‌های ارتودنسی
  • تأثیر مصرف داروهای مختلف در زمان بارداری و حرکت دندان‌ها

منبع





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: