ارتودنسی فوری چه نوع ارتودنسی است؟
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از کار های ترمیمی و زیبایی که فرد برای رسیدن به نتیجه دلخواه مجبور است زمان زیادی را برای آن اختصاص دهد، ارتودنسی دندان است. امکان دارد این موضوع برای بسیاری از افراد به هیج وجه خوشایند نباشد و آن ها را از انجام پروسه ی ارتودنسی به کل منصرف کند.

لازم است بدانید که وقت گیر بودن هر کدام از این پروسه ها لزوما به معنای دریافت نتیجه ی مطلوب نیست و امروزه نسبت به قبل به دلیل رشد تکنولوزی می توان هر کدام از این فرآیند ها را با سرعت بیشتری انجام داد.

ارتودنسی فوری یا سریع

این روش ارتودنسی یکی از مدرن ترین و به روز ترین روش های انجام ارتودنسی است و در مقایسه با سایر روش ها نیز مزیت های بسیاری دارد.

ارتودنسی فوری مناسب چه افرادی است؟

وظیفه این روش مانند سایر روش های ارتودنسی، مرتب کردن دندان ها و برطرف کردن مشکلات فکین است. با این تفاوت که این کار را در کم ترین زمان ممکن یعنی در حد دو یا چند روز انجام می دهد. برطرف کردن ناهنجاری های دندان ها از طریق ارتودنسی فوری با حذف بریس ها است و در نتیجه نسبت به سایر روش ها، فرد کمتر دچار درد و ناراحتی های معمول ارتودسی می شود و از لحاظ اقتصادی نیز برای او به صرفه تر است.

مزیت های ارتودنسی فوری یا سریع چیست؟

ارتودنسی فوری معمولا انتخاب کسانی است که نمی خواهند زمان زیادی را برای یک فرآیند ساده صرف کنند. البته باید گفت که ارتودسی سریع یا فوری علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است، مزیت های دیگری نیز دارد که عبارت اند از:

  • مقاومت در برابر لکه: ارتودنسی سریع در برابر لکه ها بسیار مقاوم است و به ندرت اتفاق میفتد که دندان ها بعد از انجام این ارتودنسی تغییر رنگ بدهند یا لکه ی غیر عادی بر آن ظاهر شود.
  • ظاهر واقعی: یکی از ویژگی هایی که برای بیماران بسیار مهم است، داشتن ظاهر واقعی و طبیعی بعد از انجام ارتودنسی است.

ارتودنسی فوری به چه روش انجام می گیرد؟

روش ونیر پرسلینی: در این روش، برای قرار دادن ونیر پرسلینی باید مقدار کمی از ساختار دندان برداشته شود. بعد از اینکه پزشک مدلی از شکل دندان تهیه کرد، مرحله تهیه ونیر پرسلینی برای دندان بیمار انجام می شود.

باندینگ دندان: در این روش ابتدا سطح دندان ها ساییده می شود و پس از آن باندینگ روی دندان بیمار اعمال می شود و به شکل و اندازه مورد نیاز قالب گیری می شود. سپس توسط اشعه uv محکم می شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: