استفاده از ارتودنسی برای جلو بودن فک بالا
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی جلو بودن فک بالا مناسب چه کسانی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از مزیت ها و دستاورد های دنیای زشکی و دندانپزشکی، ارتودنسی است. این تخصص به بهبود زندگی افراد و زیبایی دندان هایشان تاثیر بسزایی دارد. باید بدانی که دندان ها یا بطور تصادفی نامنظم هستند و یا ممکن است که بین آنها فضای زیادی وجود داشته باشد. همچنین ممکن است که بیش از حد به جلو رانده شوند و یا اینکه روی هم رشد کنند. در ادامه با روش های درمان آن بیشتر آشنا می شوید.

سن مناسب برای انجام ارتودنسی

بهترین زمان برای انجام ارتودنسی سن 8 الی 14 سالگی است. زیرا در این سن دندان ها رشد می کنند. این امر با نصب دستگاه مخصوصی که روش رشد دندان را تنظیم می کند و انسداد را اصلاح می کند، صورت می گیرد. بیش از یک نوع ارتودنسی وجود دارد و نوع ارتودنسی به تشخیص دندانپزشک متخصص برای شرایط دندان انتخاب می شود.

دندان ها راز یک لبخند زیبا برای زنان و مردان است.

انواع ارتودنسی دندان

بریس متحرک

این نوع از ارتودنسی و بریس قابل برداشت و جایگذاری است. در هر زمان که بیمار بخواهد . اصولا ارتودنسی متحرک 3 نوع فلزی، رنگی و شفاف را داراست.

بریس ثابت

این مدل از ارتودنسی یک نوع بریس است که به سطح دندان ها میچسبد. طول مدت درمان با استفاده از این بریس ها مکن است بیش از یک سال نیز باشد. ارتودنسی ثابت دارای 2 نوع فلزی و سرامیکی است.

یک مدل از ارتودنسی ثابت که به ارتودنسی لینگوال ویا زبانی معروف است، در پشت دندان ها نصب می شود.

نحوه نصب بریس های ارتودنسی

روش های درمان ارتودنسی مبتنی بر قرار دادن بریس های فلزی بین پیوندهای ثابت دندان ها به شکل منحنی است و بریس ها معمولا از فولاد ضد زنگ یا سرامیک ساخته می شوند؛ زیرا سرامیک ماده ای از فرم زیبایی است و این سیم ها با موارد دیگر در تعامل هستند و بریس ها دندان های معیوب و کج را به مکان مورد نظر منتقل می کنند. پزشک معالج از چندین وسیله دیگر در شرایط اضطراری یا مواردی استفاده می کند که فقط با سیم کار نمی کند و از طریق این دستگاه ها ابتدا استخوان فک و دندان دوم حرکت داده می شوند. این روش معمولاً در افراد بین 5 تا 14 سال استفاده می شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: