چگونه بیماری دیابت نوع 2 را با عمل لاغری درمان کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

برخی پزشکان معتقدند که درمان دیابت نوع 2 با عمل لاغری امکان پذیر است. جراحی های لاغری برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می تواند روند بهبودی خوبی را ایجاد کند. برخی از افراد پس از انجام عمل لاغری، دچار کاهش سطح قند خون می شوند و به حالت عادی باز می گردند. این بدین معناست که شما به داروی کمتری نیاز دارید.

با انواع جراحی کاهش وزن آشنا شوید

برای درمان بیماری دیابت نوع 2 می توان از عمل های جراحی لاغری متفاوتی استفاده کرد که در ادامه با آنها آشنا می شوید:

بای پس معده لاپاراسکوپی

در این روش با ایجاد یک کیسه شکمی کوچک، میزان غذایی که می توانید بخورید کاهش پیدا می کند. در این عمل روده به کیسه جدید متصل می شود و بدین ترتیب مسیر غذا مستقیما به سمت قسمت پایینی روده کوچک تغییر پیدا می کند. تغییرات ایجاد شده در طی بای پس معده باعث تغییر در نحوه تعامل روده و پانکراس می شود. این امر حتی قبل از کاهش وزن بر کنترل دیابت تأثیر می گذارد. معمولاً بیماران می توانند در عرض سه تا چهار هفته به سر کار بازگردند. بای پس معده یک گزینه جراحی خوب در بسیاری از بیماران است.

گاسترکتومی با اسلیو لاپاراسکوپی

عمل جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی میزان معده را کاهش می دهد و باعث می شود مصرف غذا محدود شود. انجام این عمل برای بیماران از نظر فنی نسبت به عمل بای پس بسیار آسان تر است.

بیمارانی که دچار بیماری های قلبی هستند و یا نمیتوانند تحت بیهوشی قرار بگیرند، این عمل گزینه مناسبی برای آنهاست.

سوییچ اثنی عشر

یکی دیگر از روش هایی که باعث می شود کالری به خوبی جذب نشود عمل جراحی لاغری سوییچ اثنی عشر است. جراحی سوییچ اثنی عشر ترکیبی از عمل لاغری لاپاراسکوپی و بای پس معده است. در این روش معده اندازه کوچک تری پیدا می کند که به دورترین قسمت روده کوچک متصل می شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: