تامپون بینی چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

افراد برای بهبود ظاهر خود از رینوپلاستی و یا عمل جراحی زیبایی بینی استفاده می کنند. این امر برای بیشتر شدن هماهنگی بین اجزا صورت انجام می شود. در برخی موارد نیز افارد برای بهبود عملکرد تن به این عمل جراحی می دهند. برای اینکه عوارض پس از انجام عمل بینی را جراح بینی کنترل کند، به سراغ پانسمان بینی می رود. اگرچه پانسمان بینی ظاهری خوشایند ندارد اما بیمار مستلزم به استفاده از آن می باشد. برخی از افراد هنگامی که از تامپون بینی استفاده می کنند احساس خوبی ندارند اما تضمین زیبایی پس از عمل جراحیف تحمل این شرایط را برای بیمار راحت تر می کند.

چرا بعد از جراحی بینی از تامپون استفاده می کنیم؟

  1. برای جلوگیری از بروز هرگونه خونریزی
  2. از این تامپون ها برای شکل گیری بهتر و صحیح تر استخوان بینی استفاده می کنند
  3. برای محکم تر شدن تیغه بینی

بعد از جراحی بینی چه مدت باید از پانسمان استفاده کنیم؟

بطور میانگین باید 1 الی 2 روز بیمار از تامپون استفاده کند اما مدت زمان آن به بررسی های پزشک بستگی دارد.

بدین ترتیب بهتر است که به توصیه های پزشک معالج خود گوش دهید و دقیقا همان تعداد روزی که توصیه می کند از تامپون استفاده کنید.

آیا خارج کردن تامپون بینی درد دارد؟

امروزه این امر به دلیل استفاده از تامپون و تکنیک های جراحی مدرن با درد کمتری همراه است. زمانیکه تامپون داخل بینی بزرگ باشد، جراح بینی  برای عبور هوا از مسیر بینی از یک نوع لوله استفاده می کند. این مسیر برای عبور هوا بسیار کوچک است اما با این وجود برای وارد کردن داروی بی حسی و ضد احتقان به بینی بسیار کارآمد است. بدین ترتیب می توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده برای خروج تامپون را کاهش داد.

به دلیل استفاده از این روش بیمار هنگام خارج کردن تامپون احساس درد کمتری مواجه خواهد شد. علاوه بر آن به بیمار توصیه می شود که یک الی دو ساعت قبل از خارج کردن تامپون از قرص مسکن استفاده کنند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: