اهمیت شناخت لوازم یدکی هیوندای و کیا
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای در واقع گروهی از شرکت‌ های مختلف است که در سال ۱۹۴۶ در کره جنوبی تاسیس شد. شاخه خودروسازی این گروه در سال ۱۹۶۷، تحت عنوان هیوندای‌ موتور فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت هیوندا، مقام چهارمین شرکت خودروسازی جهان با همراهی کیا موتورز و هشتمین خودروساز جهان را به تنهایی، به دست آورده است. علاوه بر این ۵۰ درصد تولیدات بازار کره مربوط به هیوندای موتور است.

چنانچه لوازم یدکی مورد استفاده با ماشین شما سازگار نباشد، منجر به مصرف انرژی بیش از توان خودروی شما می‌شود؛ که این موضوع در طولانی مدت باعث می ‌شود که سایر قطعات به منظور تامین این انرژی، بیشتر تلاش کنند و در نهایت خودروی شما دچار فرسودگی زودرس شود.

در ادامه شما را با چند راهکار که کمک می‌ کند لوازم یدکی مرغوب کیا و هیوندای را تهیه کنید آشنا خواهیم کرد:

توجه به نوع و مدل خودرو

با اینکه اکثر مدل‌ های خودرو در یک کمپانی ویژگی‌ های مشترک زیادی با یکدیگر دارند؛ اما هر کدام از این مدل‌ ها در کمپانی کیا یا هیوندای، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. بنابراین قطعات هیوندای و کیا را باید متناسب با نوع و مدل خودروی خود انتخاب کنید.

عدم استفاده از قطعات فرسوده و دست دوم

بدیهی است که قیمت قطعات اصل و اورجینال کمی گران است؛ اما واقعاً ارزشش را دارد. در صورت خرید قطعات دست دوم تعمیر شده، پس از مدت زمان کوتاهی مجددا مجبور به تعویض آن می شوید و حتی شاید این قطعه به سایر قطعات خودرو آسیب وارد کند.

متاسفانه برخی از فروشگاه‌ ها و افراد سود جو، لوازم یدکی خودروهای خارجی اعم از هیوندا و کیا را به صورت قاچاقی وارد کشور می‌ کنند و یا قطعات تعمیر شده و دست دوم را با تعمیر کردن و تمیز کردن آنها، در بسته بندی‌ های مشابه اجناس اصل قرار می‌ دهند و به فروش می ‌رسانند.

محصولات این فروشگاه ‌ها اصولاً ارزان‌ تر از فروشگاه‌ های معتبر عرضه می‌ شوند، زیرا این محصولات ضمانت نامه ‌ای ندارند و خیلی سریع خراب می‌ شوند. بنابراین تنها راه خرید قطعات اصل کیا و هیوندای، خرید از فروشگاه ‌های مطمئن و معتبر است.

توجه به سال تولید خودرو

اصولاً خودروهایی که مدلشان قدیمی تر است؛ قطعات کمتری در بازار دارند. بنابراین در خرید قطعات کیا و هیوندای به سن و سال خودروی خود توجه داشته باشید.

فروشگاه قطعات هیوندای و کیا اصل

فروشگاه‌ های بسیار زیادی در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت می‌ کنند. شما باید به دنبال فروشگاهی باشید که به صورت تخصصی در زمینه واردات و فروش قطعات خودروهای خارجی مانند کیا و هیوندای فعالیت دارد. البته به معتبر بودن و تجربه فروشگاه در زمینه فروش قطعات خودرو هم باید توجه داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: