روش های تشخیص لوازم یدکی هیوندای اصل از تقلبی
نوشته شده توسط : رعنا

جالب است بدانید که هیوندای در زبان کره ای به معنای زمان جدید است. خیلی ها در نگاه اول با دیدن لوگوی هیوندای آن را به حروف H انگلیسی مورب شبیه میبینند؛ اما اگر دقت کنید، در این لوگو تصویر دو مرد را می بینید که در حال دست دادن به یکدیگر هستند. سیاست گذاری طراحی این لوگو بر این بوده است که نشان دهد این شرکت همکاری مفید و دوستانه با مشتری و تولید کننده برقرار می کند.

این خودرو یکی از پرطرفدار ترین خودروهای خارجی در ایران و جهان است. به طوری که این شرکت در طول یک سال به طور متوسط حدود 2 میلیون مدل ماشین هیوندا در بازار جهانی به فروش می رساند. با این تفاسیر طبیعتا تقاضای خرید لوازم یدکی هیوندا هم به همین نسبت زیاد خواهد بود.

در خرید قطعات یدکی هیوندای این نکته بسیار حائز اهمیت است که به فروشگاه های معتبر فروش لوازم یدکی هیوندای مراجعه کنید تا قطعات با کیفیت را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید. ما در این نوشتار قصد داریم شما را با روغن گیربکس هیوندا، خنک کننده موتور و همچنین روش های تشخیص قطعات اصل از تقلبی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

روغن گیربکس هیوندای

مسلما با اهمیت کار روغن گیربکس به خصوص در ماشین های اتوماتیک آشنا هستید. داشتن اطلاعات کافی در خصوص روغن گیربکس و زمان تعویض آن، برای مالک خودرو امری ضروری است.

روغن گیربکس در خودروهای اتوماتیک مانند هیوندا، هم وظیفه روانکاری داخل گیربکس و هم وظیفه خنک کردن آن را بر عهده دارد که در مجموع به آنها ATF گفته می شود. مدت زمان تعویض روغن گیربکس هیوندای در دفترچه راهنمای ماشین شما نوشته شده است پس مطالعه آن را فراموش نکنید.

 خنک کننده روغن موتور

یکی از اجزای اساسی موتور هر نوع وسیله نقلیه ای خنک کننده روغن موتور (Oil Cool) است. خنک کننده روغن موتور باید در هر شرایط آب و هوایی به صورت فعال وجود داشته باشد. این سیستم زمانی کار می کند که موتور ماشین روشن باشد.

خنک کننده روغن موتور، نقش یک رادیاتور کوچک را دارد که در بخش جلویی سیستم خنک کننده خودرو قرار دارد و روغن موتور شما را در دمای بهینه نگه می ‌دارد و به حفظ دمای روغن و همچنین ممانعت از افزایش دمای روغن کمک میکند.

روش های تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی

متاسفانه قطعات اصل لوازم یدکی، با نمونه تقلبی آن به راحتی قابل تشخیص نیستند و از نظر بسته بندی و حتی مارک بسیار شبیه یکدیگر هستند. برای تشخیص لوازم یدکی اصل هیوندای یا هر خودروی دیگری از نمونه های تقلبی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • به نحوه جوشکاری و ظرافت قطعات توجه داشته باشید.
  • به کیفیت بسته بندی قطعه توجه داشته باشید.
  • لوازم اصل حتما باید دارای گارانتی و ضمانت نامه باشند.
  • حتما لوازم یدکی هیوندای را از مراکز معتبر تهیه کنید.
  • به جزئیات لوازم یدکی مانند شماره فنی قطعه، مدل خودروی مد نظر و ... توجه داشته باشید.
  • توجه کنید که در نماد هولوگرامی قطعه اشتباه نوشتاری وجود نداشته باشد.




:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: