لمینت دندان و مزایا و معایب آن
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان روکش‌ های نازکی هستند که توانایی اصلاح ساختاری و ظاهری دندان را دارند. لمینت‌ ها به طور اختصاصی برای هر فرد ساخته می‌ شوند و دارای تنوع رنگ هستند تا ظاهر دندان‌ ها از لحاظ رنگ یکدست شود و باهم تطابق داشته باشند.

لمینت دندان برای چه مواردی استفاده می شود؟

به طور خاص، لمینت راه‌ حل بهینه ای برای مواردی همچون تغییر رنگ دائمی، اشکال در شکل یا فرم دندان، بریدگی یا شکستگی دندان ‌ها و ظاهر غیر یکنواخت است.

خوشبختانه لمینت دندان این مزیت را ایجاد می ‌کند که به طور کامل از شر دندان ‌های زردی که به هیچ طریقی سفید نمی‌شوند، خلاص شوید و برای ایجاد تغییرات جزئی در اندازه یا شکل دندان‌ ها (دندان‌ های کج، کوتاه و نامنظم) استفاده می ‌شوند. با استفاده از لمینت دندان می ‌توانید موارد دیگر چون فاصله بین دندان ‌ها، طول دندان‌ ها، شکل آن ‌ها و… را نیز اصلاح کنید.

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

از آنجایی‌ که سطح دندان و بخشی از مینا برای قرار گرفتن و چسبیدن لایه لمینت به دندان تراشیده شده است، دچار تغییر ظاهری می ‌شوند و نمی ‌توانید تغییرات آن را با چیزی به جز لمینت یا ونیر پوشش دهید.

قیمت انجام لمینت بالا است، به همین جهت بهتر است در انتخاب دندانپزشک خود دقت کنید تا با مشکلاتی مانند ایجاد حساسیت در دندان و پوسیدگی دندان، مواجه نشوید.

امکان ترمیم دندان لمینت شده وجود ندارد. یعنی در صورتی‌ که دندان شما بعد از لمینت کردن دچار شکستگی یا پریدگی شود، باید لمینت آن دندان را تعویض کنید. مهم ‌ترین نکته در اینجا این است که هیچ راه بازگشتی از لمینت وجود ندارد.

مزایای لمینت دندان چیست؟

  • سایش دندان بسیار کمتر از روکش‌ های استاندارد چینی است، در حالی‌ که استفاده از آن راحت‌ تر است.
  • پرسلن تهیه شده بسیار محکم است و در عین‌ حال بسیار محکم به دندان‌ها می‌چسبد.
  • از آنجایی‌ که سطح لمینت صیقلی و صاف است، هیچ تغییر رنگی در اثر موادی مانند سیگار، چای یا قهوه ایجاد نمی‌شود.
  • دندان‌ های لمینت شده در برابر سایش مقاوم هستند و می ‌توان آنها را به‌ راحتی برای سالیان زیادی استفاده کرد.
  • از آنجایی‌ که لمینت ‌های چینی بسیار نازک هستند، ظاهر طبیعی و زیبایی‌ شناسی مورد نظر را به فرد می‌دهند. به لطف نازک بودن لمینت و عبور نور از آن، هیچ ظاهر مصنوعی مشاهده نمی‌ شود. در صورتی‌ که از رنگ دندان‌ ها استفاده شود، تشخیص دندان‌ های لمینت شده از طبیعی تقریباً غیرممکن است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: