نکات مهم در خرید طلای کودک
نوشته شده توسط : رعنا

شما با خواندن این مقاله و عمل به توصیه های آن، می توانید با اصول خرید جواهرات و طلای کودک آشنا شوید و بهترین خرید را داشته باشید.

مهم ‌ترین نکات برای خرید طلای کودکان

توجه به سن و سال آن ها

همانند اسباب بازی ها، تمام جواهراتی که برای کودک خود میخرید باید از اندازه بزرگی برخوردار باشند و قطعات و اجزای ریزی نداشته باشند. زیرا این قطعات به راحتی توسط کودک خورده می شوند و میتواند باعث خفگی کودک شود. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال هستند به هیچ عنوان طلاهای کوچک خریداری نکنید.

توجه به قفل و نحوه بسته شدن آن

توجه به نوع قفل در قطعات طلا و نحوه بسته شدن آن‌ها بسیار اهمیت دارد. باید توجه کنید که قفل طلای خریداری شده، محکم باشد و به هیچ عنوان توسط کودک باز نشود. این نکته را خصوصا در خرید دستبند طلا کودک و خرید گوشواره طلا برای نوزاد خود مدنظر قرار دهید.

اگر قصد خرید گوشواره دارید، گوشواره‌ هایی را انتخاب کنید که قفل عصایی و یا اهرمی دارند. این قفل‌ ها هم محکم ‌اند و به راحتی باز نمی‌ شوند و هم باز کردن آن ‌ها برای کودک سخت و پیچیده است.

استفاده نکردن از محصول ارزان

در ساخت طلا و جواهراتی که کیفیت پایینی دارند، معمولاً فلزات پرخطری مانند نیکل، سرب، کروم، برم، جیوه و بسیاری دیگر از آلیاژهای فلزی مضر استفاده شده است. هنگام استفاده از بدلیجاتی که از نیکل یا کروم ساخته شده اند اگر به پوست برخی از بچه ها نگاه کنید، متوجه لکه های سرخی که بر پوست آنها ظاهر شده است می شوید. این مواد حتی می توانند در فعالیت هورمونی بدن اختلال ایجاد کنند و عمدتاً سرطان زا هستند.

برعکس این مواد، عنصر طلا از جمله مواد بسیار مناسب برای ساخت جواهرآلات کودک به حساب می رود. البته همین کیفیت متمایز طلا، همیشه قیمت ها را به میزانی افزایش می دهد؛ اما شما برای تهیه طلای کودک پیرامون این مورد خاص هرگز نباید شکی به خود راه دهید. برای بدن حساس و ظریف کودکتان بهترین نوع جواهرآلات را تدارک ببینید.

نخریدن طلا و جواهرات توخالی برای کودکان

اگر جواهرات شما مثلا دستبند طلا، توخالی باشد، کودک میتواند به راحتی آن را گاز بگیرد و پاره کند. این امکان نیز وجود دارد که تکه های دستبند را قورت دهد. دستبند و النگوهای طلا را مخصوصا توپر بخرید که دچار شکستگی نشوند. زیرا اگر بشکنند ممکن است لبه تیز آن ها وارد بدن کودک شود و او را زخمی کند.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: