ارتودنسی و تاثیر آن بر لاغری صورت
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه درمان های دندانپزشکی و ارتودنسی از جمله مواردی هستند که به طرز قابل توجهی در تغییر حالات صورت و زیبایی لبخند تاثیر گذار اند. افراد بسیاری درباره مسئله ارتودنسی و لاغری صورت سوال می کنند، که در این مقاله شرح خواهیم داد.

تاثیر ارتودنسی بر فرم صورت

صورت ‌های گرد با ارتودنسی می ‌توانند کشیده شوند و یا صورت ‌های خیلی کشیده از کشیدگی زیاد آنها کم شود. ارتودنسی این قابلیت را نیز دارد که به لب‌ های بیرون زده حالت دهد و آنها را برجسته تر کند. ایجاد تقارن در صورت یکی دیگر از کارهایی است که با ارتودنسی قابل انجام است.

تغییر چهره پس از ارتودنسی معمولی یا  Invisalign

بسیار نادر است که چهره یک شخص کاملا متقارن باشد و اغلب به سختی قابل توجه است. با این حال، گاهی اوقات، ممکن است اختلافات قابل توجهی در چهره وجود داشته باشد که از فک شروع می شود. در این موارد، بریس ها و ارتودنسی اینویزیلاین می توانند چهره نامتقارن را بسیار بهبود ببخشند. بسیاری از موارد تقارن و شکل صورت به زاویه نیز مربوط می شود؛ به طوری که جا به جایی در دندان ها و فک، باعث تغییر زاویه بین لب ها و بینی می شود که می تواند بینی را کمی متفاوت نشان دهد.

نکته ای که باید هنگام صحبت در مورد تغییر چهره بعد از بریس یا Invisalign در نظر بگیرید، این است که سن، فاکتور مهمی است. در بیماران جوان که هنوز در حال رشد و نمو هستند، می توان به راحتی ساختار فک و صورت را دستکاری کرد.

تغییرات ایجاد شده در چهره توسط اوربایت

نوعی از سو گرفتگی است که در آن  ارتودنسی، خط فک را به سمت بهتری تغییر جهت می دهد. هنگامی که دندان های بالایی خیلی جلو تر از دندان های پایین قرار بگیرند، ظاهر چانه ضعیف و گونه ها فرو رفته دیده میشوند. با کمک جمع شدن صحیح قوس ها و تراز شدن محل گزیدگی، باعث ایجاد حالت متعادل تری در صورت می شود و چانه و فک قوی تری به شما می دهد.

تغییراتی که اپن بایت در چهره ایجاد می کند

در این حالت دندان های جلو به هیچ وجه با هم جمع نمی شوند. هنگامی که می خواهید لب های خود را ببندید، باید آن ها را کشیده تا روی دندان ها قرار گیرند که باعث می شود صورت فرم بلندی داشته باشد و ایجاد مشکلات عمده در گفتار و غذا خوردن را موجب می شود. اینویزیلاین و بریس ها به شما امکان می دهند تا دندان های جلو، لبخند و عملکرد شما را بهبود بخشند و حتی گونه هایی را که همیشه آرزو داشته اید به شما بدهند.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: