ارتودنسی از داخل
نوشته شده توسط : رعنا

بریس های داخلی لینگوال – یک راه حل ارتودنسی کاملاً نامرئی

بریس های لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک گزینه درمانی ارتودنسی از داخل است که از براکت های فلزی نصب شده در پشت سطح دندان (در سمت زبان) قبل از این که با سیم قوس و محکم کننده های الاستیک استفاده گردد، استفاده می شود. این نوع بریس ها در مواجهه روزمره با افراد دیگر کاملاً دیده نمی شوند.

پیش از آنکه متخصص ارتودنسی بتواند این گزینه درمانی را ارائه دهد باید آموزش های اضافی نیز انجام شود. زیرا روش کاربرد آن با روش های معمولی متفاوت است. کلیه اعضای تیم ارتودنسی آموزش های لازم را برای این روش درمانی گذرانده اند و تجربه زیادی در این زمینه دارند.

بریس های زبانی داخلی چگونه با انواع دیگر بریس ها مقایسه می شوند؟

بریس های لینگوال داخلی و یا ارتودنسی از داخل، دندان ها را درست مانند بریس های معمولی صاف و مرتب می کنند. با این حال، آن ها کمی متفاوت عمل می کنند، به همین دلیل آموزش اضافی پزشک لازم است. آن ها برای افرادی که می خواهند یک درمان ارتودنسی کاملاً پنهان داشته باشند، بسیار مناسب هستند. بریس های داخلی لینگوال توسط دیگران قابل تشخیص نیستند. زیرا به پشت دندان ها متصل می شوند؛ بنابراین از دید آن ها پنهان می مانند.

بریس های معمولی

بریس های معمولی اصولا براکت و سیم هایی هستند که در جلوس دندان ها نصب می شوند.این روش متداول ترین روش ارتودنسی هستند و بسیار موثر اند. برخی افراد با دیدن ظاهر بریس های معمولی از درمان منصرف می شوند. بدین ترتیب نامرئی بودن بریس های داخلی زبانی را ترجیح می دهند.

اینویزیلاین

هنگامی که تحت درمان با Invisalign قرار می گیرید، دندان های شما به جای سیم و براکت، با تراز بندی های شفاف به موقعیت دلخواه منتقل می شوند. Invisalign برای تأثیرگذار بودن به همکاری بیمار متکی است.

چگونه از بریس های لینگوال داخلی خود مراقبت کنیم؟

درست مانند بریس های معمولی، توجه بیشتری به بهداشت دهان و دندان در خانه ضروری است. پزشک به شما نشان می دهد که چگونه دندان ها را در محل خود تمیز کنید و به شما نکاتی در مورد مراقبت از بریس های داخلی خود می دهد.

در حین انجام هرگونه درمان ارتودنسی، مهم است که به معاینات منظم و پاک سازی خود ادامه دهید تا مطمئن شوید که دندان های شما در سلامت بالا هستند. اگر رعایت بهداشت دهان و دندان برای شما دشوار است، می توانید نظافت منظم تری داشته باشید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: