ارتودنسی فیک چه خطراتی دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی فیک چیست؟ ارتودنسی فیک چه مزایا و معایبی دارد؟ درمان ارتودنسی به عنوان نشانه ای از رونق مالی در بسیاری از کشورها در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، ارتودنسی فیک و بریس های تقلبی برای کودکان در بخش های مختلف جهان محبوب شده اند. گاهی نوجوانان برای اینکه ثروتمند و شیک به نظر برسند، به جای بریس های واقعی از بریس های فیک استفاده می کنند؛ اما آنها با این کار خطرات خاصی را به جان می خرند. این به ویژه در تایلند، طبق گزارش CBS News و دیلی میل انگلیس، گزارش شده است كه گفته می شود دولت در آن كشور تا آنجا پیش رفته است كه در مورد مجازات فروشندگان، تأمین كنندگان و واردكنندگان با جریمه و مجازات زندان بحث می كند.

وسایل ارتودنسی ثابت چیست؟

دستگاه های ارتودنسی ثابت دستگاه هایی هستند که برای درمان ارتودنسی استفاده می شوند. این لوازم از براکت (سیم بند)، سیم و نوار لاستیکی تشکیل شده است که بر روی سطوح دندان ثابت می شوند.

بریس های تقلبی چگونه ساخته می شوند؟

بریس های تقلبی از یک تکه سیم با براکت ساخته می شوند که به دندان های فرد چسب زده شده اند. سیم برای قرار گرفتن در فضای خارجی دندان ها خم می شود و سپس برای پشتیبانی از اطراف دو دندان آسیاب عقب بریده می شود. مهاربندها از نوارهای لاستیکی چند رنگ پشتیبانی می کنند و “براکت ها” اغلب شکل های پلاستیکی یا فلزی کوچکی هستند که پس از نمادهای Hello Kitty و Mickey Mouse مد شده اند. برخلاف بریس های واقعی، این لباس ها را شخصا پوشنده، سالن های زیبایی محلی و فروشندگان خیابانی غیرمجاز نصب می کنند.

خطرات ارتودنسی فیک برای مصرف کننده

سرمایه گذاری در بریس های ساختگی برای کودکان، تعداد قابل توجهی از چالش های بهداشتی و ایمنی را شامل می شود؛نه تنها به دلیل مواد استفاده شده، بلکه همچنین توسط متخصص ارتودنسی نیز نصب نشده است. طبق CBS News، یک مقام دولت تایلند موارد زیر را به عنوان خطرات عمده ذکر کرده است:

  • در طول نصب، بریس ها می توانند به گلوی فرد بلغزند و باعث خفگی شوند.
  • فلزات به کار رفته در بریس ها حاوی سرب هستند که برای سیستم استفاده کنندگان سمی است.
  • بریس های تقلبی ممکن است منجر به زخم های دهانی شود که ممکن است آلوده شوند و چسب استفاده شده برای اتصال براکت ها به دندان ها باعث تغییر رنگ و پوسیدگی دندان می شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: