انواع خدمات زیبایی یک کلینیک دندانپزشکی
نوشته شده توسط : رعنا

در طول شبانه روز افراد بسیار زیادی برای انجام خدمات زیبایی یا درمانی به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند. از جمله رایج ترین خدماتی که در این مراکز ارائه می شوند عبارتند از عصب کشی دندان، کشیدن دندان، پر کردن دندان و … ما قصد داریم در این مقاله تنها به خدمات زیبایی که در یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی ارائه می شود بپردازیم.

البته آز آنجا که دو نمونه از پرطرفدارترین خدمات زیبایی دندانپزشکی شامل ایمپلنت و لمینت دندان است، در این نوشتار بیشتر درباره این دو روش و همچنین هزینه ایمپلنت دندان و لمینت صحبت خواهیم کرد.

انواع خدمات زیبایی مراکز دندانپزشکی

از جمله رایج ترین خدمات زیبایی مراکز دندانپزشکی عبارتند از:

ارتودنسی دندان

در اصل بهترین راه برای درمان دندان های کج و نامرتب ارتودنسی دندان است. که کاربردهای آن عبارتند از:

  • اصلاح فاصله بین دندان ها
  • تراز کردن دندان های فک بالا و پایین
  • صاف و مرتب کردن دندان های کج
  • اصلاح گفتار و توانایی جویدن
  • درمان مشکلات مربوط به بایت دندان ها

لمینت دندان

همان طور که گفتیم یکی از بهترین و البته گران ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها، لمینت دندان است. در این روش پوسته ای بسیار نازک که رنگ آن به انتخاب بیمار است ساخته شده و روی دندان های بیمار نصب می شود. انواع لمینت دندان شامل لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی است که هزینه لمینت دندان سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است؛ دلیل آن نیز به دلیل مقاومت و طبیعی تر بودن آن است.

انواع لمینت دندان

انواع لمینت ها شامل لمینت سرامیکی که عامه به نام لمینت دندان می شناسند و لمینت کامپوزیتی که مردم عادی آن را به نام کامپوزیت دندان می شناسند، تقسیم می شود.

لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی یا باندینگ کامپوزیت به طور مستقیم روی دندان ها کار گذاشته می شود و نیازی به ساخت در لابراتوار و حتی تراش دادن دندان ها نیست.

برای کامپوزیت دندان ها مواد مخصوصی به نام محلول یا خمیر رزین کامپوزیت همرنگ دندان های بیمار (یا سفیدتر به انتخاب بیمار) انتخاب می شود و این خمیر با تابش مستقیم نور خاصی به دندان ها چسبیده می شود.

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی پوسته ای از جنس سرامیک است که در لابراتوار ساخته می شود. برای قالب گیری از دندان ها دندانپزشک کمی دندان ها را تراش می دهد تا پوسته لمینت دقیقا هم اندازه و هم شکل دندان های طبیعی فرد باشد. رنگ لمینت سرامیکی هم مانند کامپوزیت دندان انتخابی است و دست بیمار در این مورد باز است.

لازم به ذکر است که هزینه کامپوزیت دندان تقریبا یک سوم کمتر از هزینه لمینت دندان است.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: