لاغری موضعی با دستگاه
نوشته شده توسط : رعنا

درباره لاغری موضعی حرف و حدیث زیاد است: یک عده آن را بهترین روش برای لاغری می دانند و عده ای دیگر معتقدند این سبک از لاغری به هیچ وجه توجیه علمی ندارد و اصلا کار نمی کند. در این میان افراد مبتلا به چاقی حیران اند که بالاخره آیا می توانند با کمک چند دستگاه چربی نقطه ای از نقاط بدنشان را آب کنند و یا اگر نه، چطور می شود از دست این چربی ها خلاص شد؟! در این مقاله خواهیم گفت که آیا لاغری موضعی به درد می خورد یا نه!

هر آنچه باید درباره لاغری موضعی بدانیم

می دانید چربی ها در نقاط مختلف بدن یک جور تقسیم نشده اند. یعنی این طور نیست که بگوییم ران های پا همان قدر چربی دارند که قفسه سینه از چربی ها انباشته است. به طور طبیعی همیشه یک جای بدن از جای دیگر چربی بیشتری دارد.مثلا همیشه چربی ها در ران و شکم و پهلو بیشتر از چربی انباشته شده در، ساق پا است. به خاطر همین خیلی پیش می آید که یک جای بدن از دیگر جاها چاق تر شود. به این می گویند: چاقی موضعی!

لاغری با دستگاه rf

به این روش از انواع روش های لاغری موضعی، لاغری رادیو فرکانسی هم می گویند. کار دستگاه لاغری رادیو فرکانسی گرم کردن سلول های چربی است. وقتی سلول های چربی گرم می شوند، بافت های چربی می شکنند و تحلیل می روند. در نتیجه وزن در ناحیه ای که عمل لاغری موضعی بر روی آن صورت گرفته است، کاهش می یابد.

لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

دستگاه کویتیشن هم همان کاری را می کند که دستگاه rf انجام می دهد: بافت چربی ها را می شکند! فقط روشش در شکستن بافت چربی، با روش دستگاه rf فرق دارد. در روش کویتیشن پیوند سلول های چربی به واسطه امواج اولتراسوند و آب از هم گسسته می شوند. این چربی ها که بهشان چربی های درون سلولی می گویند، با آب به وسیله ادرار از طریق سیستم لنفاوی دفع می شوند.

لاغری با کرایولیپولیز

کرایولیپولیز درست برعکس دستگاه rf از طریق سرما به سلول های چربی حمله می کند. در این روش سلول های چربی یخ می زنند و کوچک می شوند. این سلول های یخ زده و کوچک چربی از طریق کبد پس از چند ماه بیرون می روند.

مزوتراپی

در مزوتراپی دیگر خبری از یک دستگاه لاغری موضعی نیست. در این روش، دارویی شامل آنزیم، هورمون و عصاره گیاهی برای از بین بردن چربی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این مواد پس از برخورد به سلول های چربی، باعث میشوند تا چربی ها شروع به آب شدن بکنند. در این روش ممکن است بیمار نه همان موقع، بلکه چند هفته پس از تزریق، نتیجه دارو را در کاهش وزن خود ببیند.

آیا روش موضعی در کاهش وزن موثر است؟

برخی حرف هایی نظیر لاغری موضعی شکم ، لاغری موضعی پهلو و مچ پا را بیهوده می دانند. آن ها می گویند چربی سوزی موضعی غیرممکن است و تنها از راه یک برنامه ورزشی منظم و رژیم غذایی می توان به کاهش وزن دست پیدا کرد.

واقعیت این است که نمی شود تاثیر روش های لاغری موضعی را در کاهش وزن به طور کل انکار کرد. به هر حال لاغری موضعی جواب می دهد اما میزان تاثیرگذاری اش فرد به فرد فرق می کند. از طرفی لاغری موضعی فقط برای افرادی مناسب است که شاخص توده بدنی شان 30 و یا کمتر از 30 است و فقط کمی اضافه وزن دارند. آن ها که از چاقی و چاقی مفرط رنج می برند نمی توانند به این وسیله تغییر چشمگیری در وضعیت تناسب اندام شان ایجاد کنند. از سویی دیگر واضح است که لاغری موضعی بدون یک برنامه غذایی و ورزشی منظم چندان کارآمد نیست و چربی های آب شده بدون در نظر گرفتن فعالیت های فیزیکی و اصلاح الگوهای غذایی، به زودی باز خواهند گشت.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: